Oto Kia PV5. Elektryczny van z Korei wygląda prawie jak koncept

Kia zaprezentowała produkcyjną wersję swojego elektrycznego vana PV5 przed globalną premierą zaplanowaną na 27 lutego. Model, który zachowuje niemal identyczny wygląd jak koncepcyjny prototyp, będzie dostępny w wersji pasażerskiej i cargo.

Kia PV5Kia PV5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kia
Aleksander Ruciński

Po ponad roku od ujawnienia koncepcji PV5 na targach CES, Kia przedstawiła produkcyjną wersję elektrycznego vana. Zarówno odmiany pasażerskie, jak i cargo będą wyprodukowane i wprowadzone na rynek, oferując różne konfiguracje dostosowane do potrzeb klientów.

Charakterystyczny wygląd PV5 obejmuje odważny przedni pas z ostrymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej, które biegną od podstawy przedniej szyby. Zamiast tradycyjnego grilla, na środku przodu pojazdu znajduje się klapka do ładowania, a główne reflektory są umieszczone po obu jej stronach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kia EV9 - niby z tygrysem mu do twarzy

Duże okna, przypominające te z modelu Hyundai Staria, nadają wnętrzu vana przestronności i jasności. Wersja cargo rezygnuje z tylnych bocznych okien i posiada dwuskrzydłowe tylne drzwi otwierane na boki, ułatwiające załadunek i rozładunek.

Tył PV5 jest typowy dla vana - z pionowymi LED-owymi lampami tylnymi i dużymi drzwiami. Kia planuje oferować PV5 w kilku konfiguracjach, a także specjalne opcje konwersji, aby sprostać różnym wymaganiom użytkowników.

Chociaż producent nie ujawnił jeszcze wnętrza ani specyfikacji technicznych, oczekuje się, że PV5 będzie dostępny w wersjach z jednym i dwoma silnikami, opartych na platformie Electric Complete Chassis Platform Module (e-CCPM). Model powinien oferować funkcje Vehicle-to-Load (V2L) i Vehicle-to-Grid (V2G).

Ceny i pełną specyfikację powinniśmy poznać niebawem.

  • Kia PV5
  • Kia PV5
  • Kia PV5
  • Kia PV5
[1/4] Kia PV5 Źródło zdjęć: Materiały prasowe |

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny