Oto Kia PV5. Elektryczny van z Korei wygląda prawie jak koncept

Kia zaprezentowała produkcyjną wersję swojego elektrycznego vana PV5 przed globalną premierą zaplanowaną na 27 lutego. Model, który zachowuje niemal identyczny wygląd jak koncepcyjny prototyp, będzie dostępny w wersji pasażerskiej i cargo.

Kia PV5Kia PV5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kia
Aleksander Ruciński

Po ponad roku od ujawnienia koncepcji PV5 na targach CES, Kia przedstawiła produkcyjną wersję elektrycznego vana. Zarówno odmiany pasażerskie, jak i cargo będą wyprodukowane i wprowadzone na rynek, oferując różne konfiguracje dostosowane do potrzeb klientów.

Charakterystyczny wygląd PV5 obejmuje odważny przedni pas z ostrymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej, które biegną od podstawy przedniej szyby. Zamiast tradycyjnego grilla, na środku przodu pojazdu znajduje się klapka do ładowania, a główne reflektory są umieszczone po obu jej stronach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kia EV9 - niby z tygrysem mu do twarzy

Duże okna, przypominające te z modelu Hyundai Staria, nadają wnętrzu vana przestronności i jasności. Wersja cargo rezygnuje z tylnych bocznych okien i posiada dwuskrzydłowe tylne drzwi otwierane na boki, ułatwiające załadunek i rozładunek.

Tył PV5 jest typowy dla vana - z pionowymi LED-owymi lampami tylnymi i dużymi drzwiami. Kia planuje oferować PV5 w kilku konfiguracjach, a także specjalne opcje konwersji, aby sprostać różnym wymaganiom użytkowników.

Chociaż producent nie ujawnił jeszcze wnętrza ani specyfikacji technicznych, oczekuje się, że PV5 będzie dostępny w wersjach z jednym i dwoma silnikami, opartych na platformie Electric Complete Chassis Platform Module (e-CCPM). Model powinien oferować funkcje Vehicle-to-Load (V2L) i Vehicle-to-Grid (V2G).

Ceny i pełną specyfikację powinniśmy poznać niebawem.

  • Kia PV5
  • Kia PV5
  • Kia PV5
  • Kia PV5
[1/4] Kia PV5 Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy