Otworzysz auto twarzą. Genesis GV60 to pierwszy taki model w Europie

Systemy bezkluczykowe wkraczają na nowy poziom. Auto, tak jak smartfon, będzie można odblokować przy użyciu funkcji rozpoznawania twarzy. Pierwszą marką oferującą taką usługę w Europie jest Genesis.

Genesis GV60Genesis GV60
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Genesis
Aleksander Ruciński

GV60 to nie tylko pierwszy model Genesisa dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym, ale i pierwsze auto w Europie z systemem rozpoznawania twarzy. Funkcja, którą producent określa mianem Face Connect daje klientom możliwość otwierania i uruchamiania pojazdu z wykorzystaniem twarzy.

Rozwiązanie może się niektórym jawić jako skomplikowane i nie do końca bezpieczne. Przedstawiciele Genesisa zapewniają jednak o braku przeciwwskazań do jego wykorzystania. Tym bardziej, że identyczna technologia jest z powodzeniem stosowana w milionach smartfonów na całym świecie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2022 - Hyundai Ioniq 5

Co więcej, Face Connect sprawdza się już na innych rynkach - z usługi od kilku miesięcy korzystają klienci z USA. Teraz dołączą do nich Europejczycy. GV60 jest pierwszym, choć zapewne nie ostatnim samochodem z funkcją rozpoznawania twarzy na Starym Kontynencie. Zastosowanie pomysłu przez innych producentów wydaje się tylko kwestią czasu.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy