WAŻNE
TERAZ

Dwulecie Koalicji 15 października. Prof. Antoni Dudek: To Tusk jest problemem

Abarth 600e © Autokult | Mariusz Zmysłowski

Pierwsza jazda: Abarth 600e - ile zostało z dawnego skorpiona?

Mariusz Zmysłowski

Dla wielu osób, szczególnie tych, które nie jeździły samochodami elektrycznymi, auta na prąd nie idą w parze ze sportem. Fakt, że może być inaczej, udowodniły już m.in. marki Porsche i Hyundai. Teraz swoje karty na stół wykłada Abarth. Gra toczy się o wysoką stawkę, bo Włosi mówią: all in.

Abarth w swojej gamie ma obecnie elektryczne 500e i z kolejnym modelem również atakuje segment aut sportowych na prąd. Włosi odrzucili silniki spalinowe, co jest moim zdaniem odważną decyzją. Nie mają w portfolio alternatyw. Chcecie czegoś małego i szybkiego na "sok z dinozaura"? Nie ten adres.

Tym kolejnym modelem jest produkowany w Polsce 600e. Skorpion na sztandarze niesie hasło: oto najmocniejszy Abarth w historii, a podczas konferencji prasowej z dużą pewnością siebie pokazuje komentarze internetowych hejterów, twierdząc, że za chwilę wszystkim ich autorom będzie głupio. Zanim wsiądę do jednego z barwnych elektrycznych 600e jestem niemal pewien, że to będzie godny następca tego, co znam z Abartha. Zapewnienia na prezentacji są bardzo klarowne. To mocne, sportowe auto ze stabilizatorem usztywnionym o 140 proc., zawieszeniem obniżonym o 25 mm oraz 41 proc. sztywniejszymi amortyzatorami.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem