Subaru Forester (2024) © Autokult | Marcin Łobodziński

Pierwsza jazda: Nowy Subaru Forester - małymi kroczkami do przodu

Marcin Łobodziński

Całkowicie nowy wygląd, ale bardzo podobna konstrukcja. Nowa generacja Subaru Forestera zmieniła się tylko w detalach, choć wizualnie prezentuje się zupełnie inaczej. Właśnie te detale dane mi było poznać. Japończycy pokazują nieco inną metodę poprawiania samochodu.

Nie da się zachwycić klienteli Subaru dotykowymi ekranami, oświetleniem nastrojowym i gorszą jakością wykonania wnętrza, jak często robią to producenci z Europy. Powód jest prosty – najczęściej Subaru Forestera kupują osoby w wieku 60-69 lat (39 proc.), dalej +70 lat (26 proc.) i 50-59 lat (21 proc.). Tylko 3 proc. klientów to osoby poniżej czterdziestki.

Dojrzali kierowcy cenią sobie ergonomię, łatwą i logiczną obsługę, a także komfort podróżowania i bezpieczeństwo. Dlatego największe zmiany jakie dokonały się w nowym Foresterze, są tak naprawdę niewielkie, ale by nadać nowemu modelowi inny kształt, niemal całkowicie przemodelowano karoserię, nawet zmieniając proporcje.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem