Pierwsza jazda: Toyota Yaris Cross – co przyniósł facelifting?

Po 4 latach od zaprezentowania, Toyota Yaris Cross doczekała się subtelnego faceliftingu, który przyniósł ze sobą kilka istotnych zmian. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że z zewnątrz nic się nie zmieniło. Kluczowe modyfikacje dotyczą głównie napędu oraz bezpieczeństwa.

Toyota Yaris Cross 2024Toyota Yaris Cross 2024
Źródło zdjęć: © Autokult | Maciej Gomułka
Maciej Gomułka

Jedną z najważniejszych nowości w tym aucie jest wprowadzenie nowej, mocniejszej wersji hybrydowego układu napędowego. Oparty na sprawdzonym, trzycylindrowym silniku o pojemności 1,5 litra, nowy napęd daje teraz kierowcy 130 KM mocy. Moment obrotowy wzrósł do 185 Nm. Dzięki temu poprawiły się osiągi i auto przyspiesza do 100 km/h w czasie 10,7 s.

Toyota Yaris Cross 2024
Toyota Yaris Cross 2024 © Autokult | Maciej Gomułka

Zmodyfikowany układ hybrydowy potrafi być bardzo oszczędny. Czuć, że wspomaganie prądem jest silne, dlatego podróżując spokojnie, można liczyć na niskie wartości spalania. Podczas jazd testowych bez problemu osiągałem wyniki na poziomie 3,5-4,0 l/100 km. Nawet kiedy będziemy podróżować z wyższymi prędkościami, to silnik elektryczny nadal będzie wkraczać do akcji, zapewniając niskie zużycie paliwa.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy