Polskie autobusy mają wzięcie. Niemal 100 egzemplarzy trafi na Sardynię

Solaris poinformował o wygraniu przetargu na dostarczenie nowych elektrycznych autobusów firmie CTM Cagliari, która jest operatorem komunikacji miejskim w największym mieście Sardynii. Kontrakt opiewa na liczbę 98 egzemplarzy modelu Urbino Electric.

Solaris Urbino 12 ElectricSolaris Urbino 12 Electric
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Solaris

Marka Solaris jest dość lubiana na Półwyspie Apenińskim. Według danych polskiego producenta sprzedał on ponad 1600 pojazdów, które teraz poruszają się po włoskich drogach. Niemal 1/3 to zaś pojazdy bezemisyjne - elektryczne, wodorowe bądź trolejbusy. Teraz za to Solaris poinformowało, że wspomniana wyżej liczba się zwiększy. 

Firma z siedzibą w Bolechowie pod Poznaniem wygrała przetarg przedsiębiorstwa CTM Cagliari - operatora, który odpowiada za obsługę komunikacji miejskiej w stolicy Sardynii. Jak podaje polski producent w swoim komunikacie prasowym, w ramach podpisanego kontraktu na drugiej największej wyspie na Morzu Śródziemnym pojawi się niemal 100 kolejnych autobusów Solarisa. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Solaris pokaże autobus elektryczny

Są to dokładniej rzecz ujmując elektryczne modele Urbino. 80 z nich będzie modelami 12-metrowymi, reszta zaś stanowić będzie autobusy przegubowe. Te pierwsze będą wyposażone w baterie o pojemności 350 kWh, drugie - 400 kWh.

Gotowość do całodziennej jazdy zapewnia nie tylko spora wielkość akumulatorów, ale również możliwość szybkiego ładowania z pomocą pantografów. Natomiast gdy autobus zakończy swoją trasę, w zajezdni będzie mógł zostać podpięty na nocne ładowanie z pomocą kabla. Dzięki temu ma on być na następny dzień w stu procentach gotowy do dalszej jazdy z pełnym stanem baterii.

Nie będzie to pierwszy projekt, jaki Solaris będzie realizować dla firmy z Cagliari. Już w 2010 roku polskie przedsiębiorstwo dostarczyło tam trolejbusy, a w lipcu 2023 r. zakończy dostawę 18 elektrycznych autobusów. Wspomnianych 98 kolejnych ma zaś trafiać na Sardynię w latach 2024-2025.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy