WAŻNE
TERAZ

Wszystko jasne. Papież wybrał nowego metropolitę krakowskiego

Porównanie: Lexus ES 300h vs Mercedes-Benz E 300 de - luksus za kropelkę

Reprezentacyjne limuzyny kojarzą się zwykle z przepychem, ale dziś nawet w tym segmencie liczy się oszczędność. Przynajmniej paliwa. Lexus i Mercedes realizują ten cel na dwa różne sposoby: klasycznej hybrydy i typu plug-in. Zobacz na filmie, który z nich lepiej sprawdza się na polskich drogach.

Mateusz Żuchowski

Lexus był pierwszym producentem, który wprowadził hybrydy do segmentu limuzyn premium. Dziś model ES oferowany jest już w siódmej generacji, ale nadal pod maską ma klasyczną hybrydę. Japończycy obiecują, że jest jeszcze bardziej wydajna - i komfortowa - niż kiedykolwiek wcześniej. Zużycie paliwa w cyklu WLTP wynosi 5,3 l/100 km.

Jeśli jednak chodzi o oszczędność, to przy tworzeniu tej odmiany Klasy E Mercedes nie szedł na żadne skróty. E 300 de to nietypowe połączenie silnika wysokoprężnego z hybrydą plug-in, a więc taką, którą można ładować również z gniazdka, tak jak samochód elektryczny. Dlatego też oficjalne średnie zużycie paliwa wynosi w jego przypadku zaledwie 1,3 l/100 km. A jak obydwa samochody radzą sobie w rzeczywistych warunkach polskich ulic? O tym opowiadamy w powyższym filmie.

Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy