Buspasy dla elektryków do końca roku. Wiemy, co w tej sprawie zrobi rząd

Brak opłat w strefie płatnego parkowania oraz legalna jazda buspasami to największe przywileje posiadaczy aut elektrycznych względem samochodów spalinowych. Zgodnie z prawem drugi z nich obowiązuje do końca 2025 roku. Ma się to zmienić.

Jazda po buspasieJazda po buspasie
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

Przepis o legalnym poruszaniu się buspasami samochodem elektrycznym ma charakter czasowy i obowiązuje tylko do końca 2025 roku. Jak wynika z odpowiedzi Ministerstwa Infrastruktury na zapytanie redakcji elektromobilni.pl – trwają prace nad przedłużeniem tego uprawnienia do końca 2027 roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tesla X Plaid - wkurzająca, a i tak będziesz się chwalić

Prace te są wynikiem działania rządu w kierunku zwiększenia popularności aut elektrycznych, co do tej pory nie bardzo się udawało. Zwłaszcza ostatnia odsłona programu dopłat do samochodów na prąd "NaszEauto" niekoniecznie do tego zachęca. Zlikwidowanie jednego z przywilejów z pewnością odniesie negatywny skutek.

Tym bardziej, że park samochodów elektrycznych w Polsce wciąż pozostaje znikomy. W odniesieniu do wszystkich zarejestrowanych w Polsce aut jest to nadal mniej niż 1 procent. W przypadku rynku europejskiego, średnia wynosi około 14 proc. e-rejestracji.

Wybrane dla Ciebie

Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Cybertruck z zakazem wjazdu do Niemiec. Bez wyjątków nawet dla amerykańskiej armii
Cybertruck z zakazem wjazdu do Niemiec. Bez wyjątków nawet dla amerykańskiej armii
237 proc. wzrostu sprzedaży. Napęd, którego "nikt nie chce"
237 proc. wzrostu sprzedaży. Napęd, którego "nikt nie chce"
Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje
Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje
Pierwszy kontakt z elektrycznym Porsche Cayenne: ma wszystko to, co Tesla, Chińczycy i wiele więcej
Pierwszy kontakt z elektrycznym Porsche Cayenne: ma wszystko to, co Tesla, Chińczycy i wiele więcej
Škoda 110 R powraca jako nowoczesne coupe – niestety tylko wirtualnie
Škoda 110 R powraca jako nowoczesne coupe – niestety tylko wirtualnie
Toyota chce wypchnąć diesle z ciężarówek. Jeden z zakładów już obsługuje zestawy na wodór
Toyota chce wypchnąć diesle z ciężarówek. Jeden z zakładów już obsługuje zestawy na wodór
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość