Renault 5 Diamant na 50-lecie modelu. Ma marmurową kierownicę i elektryczny napęd

Renault potrafi świętować. A jest co, bo 50-te urodziny jednego z najpopularniejszych samochodów w historii. Mowa o modelu 5, który właśnie doczekał się oryginalnej reinkarnacji przygotowanej we współpracy z projektantem Pierre'em Gonalonsem.

Renault 5 DiamantRenault 5 Diamant
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Renault
Aleksander Ruciński

Renault 5 zaprezentowane w 1972 roku i produkowane przez kolejne 13 lat sprzedało się w liczbie ponad 5 mln egzemplarzy. To wynik, który nawet po latach zasługuje na uznanie. Nic więc dziwnego, że w 50. urodziny modelu Francuzi postanowili przypomnieć o swoim sukcesie, tworząc wyjątkowy, jednostkowy koncept Diamant.

Za ostateczny wygląd dzieła odpowiada francuski projektant Pierre Gonalons, który tchnął w kanciastą konstrukcję sporo życia, zmieniając ją w dzieło sztuki na kołach. Jak nietrudno się domyślić, motywem przewodnim są tu diamenty i kryształy, z których wykonano oświetlenie. Nie brakuje jednak także innych, równie wymyślnych materiałów.

Wyjątkowy jest choćby lakier złożony z trójwarstwowej, różowej farby z matowym wykończeniem i złotymi pigmentami. Złoty odcień pokrywa także zderzaki i progi, świetnie komponując się z różem, a dopełnienie całości stanowią białe felgi z czarnymi dekielkami zapożyczone od Alpine.

Renault 5 Diamant
Renault 5 Diamant © mat. prasowe / Renault

Jeszcze więcej dzieje się we wnętrzu, gdzie znajdziemy kierownicę z marmuru, mosiądz, a nawet końskie włosie. Nie brakuje także prostego zestawu wskaźników i uchwytu na smartfona, pełniącego jednocześnie funkcję stacji multimedialnej.

Wszystko to składa się na niepodrabialną, bardzo stylową całość, która zdecydowanie zwraca na siebie uwagę. Co więcej, fantazyjne nadwozie skrywa współczesny, elektryczny napęd. Renault nie zdradza szczegółów. Można jednak podejrzewać, że jest to zestaw mający sporo wspólnego z nadchodzącym R5 - elektrycznym następcą Zoe, który ma być gotowy już w 2024 roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki