Renault 5 E-Tech w końcu z polskim cennikiem. Powinno wyjść inaczej

Nowe, elektryczne Renault 5 E-Tech to jedna z najważniejszych premier tego roku. Wspaniały design, retro charakter i atrakcyjne ceny mają być gwarancją sukcesu. Pytanie tylko, czy ceny faktycznie są atrakcyjne?

Renault 5 E-TechRenault 5 E-Tech
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Budzik
Aleksander Ruciński

Auta elektryczne nie są tanie. Wiadomo to nie od dziś. Renault zapowiadało jednak Piątkę jako nieliczny wyjątek, podkreślając, że bazowe wydanie będzie kosztować około 25 tys. euro (dziś nieco ponad 108 tys. zł). Niestety (przynajmniej w Polsce) jest nieco drożej. Powód? Nad Wisłę nie trafi najsłabsza odmiana o mocy 95 KM. Cennik otwiera 120-konne wydanie ze standardową pompą ciepła. W Polsce zostało wycenione na 120 900 zł.

Renault 5 E-Tech - podstawowe dane techniczne

Piątka to typowy mieszczuch. Z długością 3922 mm, szerokością 1774 mm, wysokością 1498 mm i rozstawem osi na poziomie 2540 mm plasuje się w niskim segmencie B. Na pochwałę zasługuje foremny, 326-litrowy bagażnik.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Renault Austral - to nie Nokia 3310

Polscy klienci mogą wybierać spośród dwóch wariantów mocowych i dwóch rodzajów akumulatora. Szczegóły wraz z cenami znajdziecie poniżej.

Renault 5 E-Tech - ceny minimalne wersji napędowych

  • 120 KM urban range 40 kWh - od 120 900 zł;
  • 150 KM comfort range 52 kWh - od 142 900 zł.

Do wyboru są też trzy wersje wyposażenia, choć warto wspomnieć, że bazową evolution można parować wyłącznie ze słabszym napędem.

Nowe Renault 5 w Genewie
Nowe Renault 5 w Genewie © WP Autokult

Renault 5 E-Tech - wersje wyposażenia

evolution - od 120 900 zł - standardowo m.in. multimedia openR link, cyfrowe wskaźniki o przekątnej 7 cali, światła full LED, czujniki parkowania z tyłu, pompa ciepła, automatyczna klimatyzacja, 18-calowe felgi stalowe, pakiet systemów wsparcia kierowcy;

techno - od 129 900 zł - evolution + dodatkowo m.in. cyfrowe zegary o przekątnej 10,25 cala, ładowarka indukcyjna, aktywny tempomat, 18-calowe felgi aluminiowe, kamera cofania, multimedia z wbudowanymi usługami Google;

iconic cinq - od 151 900 zł - techno + dodatkowo m.in. bezramkowe lusterko wsteczne, oświetlenie ambientowe, podgrzewane fotele i kierownica, tapicerka mieszana z żółtymi szwami.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy