Seat rozpoczął produkcję hybrydowego Tarraco. Na jednym ładowaniu do 49 km zasięgu

Seat rozpoczął produkcję hybrydowego Tarraco. Na jednym ładowaniu do 49 km zasięgu
Marcin Łobodziński

01.12.2020 08:40, aktual.: 13.03.2023 10:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pierwszy hybrydowy SUV marki Seat wchodzi do produkcji, a rynkowo zadebiutuje w pierwszym kwartale 2021 r. Tarraco e-Hybrid ma zelektryfikowany napęd umożliwiający przejechanie do 49 km na jednym ładowaniu bez silnika spalinowego, a łącznie do 730 km.

Pod maską hybrydowego Tarraco pracuje znana w Grupie VW jednostka benzynowa 1.4 TSI o mocy 150 KM, która napędza także inne modele marek VW (GTE) czy Škoda (iV). Silnik ten wycofany z obiegu w wersjach spalinowych, pełni rolę pomocniczą w hybrydach plug-in. Łącznie w parze ze 115-konnym silnikiem elektrycznym Tarraco e-Hybrid rozwija moc 245 KM i moment 400 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiada przekładnia DSG.

Pod samochodem ukryto akumulator o pojemności 13 kWh, dający zasięg do 49 km wg norm WLTP oraz do 58 km wg NEDC. Dzięki urządzeniu typu Wallbox o mocy 3,6 kW da się go naładować w 3 godziny. Natomiast ładowarka o mocy 2,3 kW wydłuży ten czas do 5 godzin.

Domyślnie samochód jeździ w trybie hybrydowym, w którym w pierwszej kolejności jest pobierana energia z akumulatora, by zmaksymalizować jazdę na prądzie. Silnik spalinowy uruchamia się po przekroczeniu prędkości 140 km/h lub po wyczerpaniu akumulatora. Wg danych producenta auto ma się rozpędzić do 205 km/h, a zużycie paliwa ma wynieść 1,6-2,0 l/100km wg standardów WLTP.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (2)
Zobacz także