Seat rozpoczął produkcję hybrydowego Tarraco. Na jednym ładowaniu do 49 km zasięgu

Pierwszy hybrydowy SUV marki Seat wchodzi do produkcji, a rynkowo zadebiutuje w pierwszym kwartale 2021 r. Tarraco e-Hybrid ma zelektryfikowany napęd umożliwiający przejechanie do 49 km na jednym ładowaniu bez silnika spalinowego, a łącznie do 730 km.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Marcin Łobodziński

Pod maską hybrydowego Tarraco pracuje znana w Grupie VW jednostka benzynowa 1.4 TSI o mocy 150 KM, która napędza także inne modele marek VW (GTE) czy Škoda (iV). Silnik ten wycofany z obiegu w wersjach spalinowych, pełni rolę pomocniczą w hybrydach plug-in. Łącznie w parze ze 115-konnym silnikiem elektrycznym Tarraco e-Hybrid rozwija moc 245 KM i moment 400 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiada przekładnia DSG.

Pod samochodem ukryto akumulator o pojemności 13 kWh, dający zasięg do 49 km wg norm WLTP oraz do 58 km wg NEDC. Dzięki urządzeniu typu Wallbox o mocy 3,6 kW da się go naładować w 3 godziny. Natomiast ładowarka o mocy 2,3 kW wydłuży ten czas do 5 godzin.

Domyślnie samochód jeździ w trybie hybrydowym, w którym w pierwszej kolejności jest pobierana energia z akumulatora, by zmaksymalizować jazdę na prądzie. Silnik spalinowy uruchamia się po przekroczeniu prędkości 140 km/h lub po wyczerpaniu akumulatora. Wg danych producenta auto ma się rozpędzić do 205 km/h, a zużycie paliwa ma wynieść 1,6-2,0 l/100km wg standardów WLTP.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach