Słaby kwartał Tesli w Europie. Są jednak kraje, w których marka zyskuje

Pierwszy kwartał 2025 roku nie okazał się zbyt udany dla europejskich oddziałów Tesli. Firma odnotowała duże straty m.in. w Szwecji, gdzie jeszcze niedawno notowała świetne wyniki.

Tesla Model Y JuniperTesla Model Y Juniper
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
Aleksander Ruciński

Sprzedaż Tesli we Francji i Szwecji w pierwszym kwartale 2025 roku spadła do poziomów niewidzianych od 2021 roku. W marcu na francuskim rynku zarejestrowano 3157 Tesli, co jest wynikiem o 37 proc. gorszym niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W Szwecji natomiast sprzedaż spadła o 64 proc., do zaledwie 911 sztuk. Podobnie było w Danii, gdzie odnotowano 66-procentowy spadek.

Nie wszędzie jednak odnotowano spadki. Amerykańska marka zakończyła marzec z wzrostami m.in. w Hiszpanii, Włoszech i Portugalii, co nie zmienia faktu, że nawet tam w ujęciu kwartalnym widać było spadki względem ubiegłych lat.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tesla model 3 HL- a Elon znowu swoje

Wśród przyczyn spadku popularności Tesli coraz częściej wymienia się polityczne zaangażowanie Elona Muska.

"Wszyscy jesteśmy zawstydzeni" – powiedział Luca Del Bo, prezes i współzałożyciel włoskiego klubu właścicieli Tesli, który kupił swoją pierwszą Teslę 10 lat temu i obecnie posiada Model 3 z 2022 r. W rozmowie z "Automotive News Europe" powiedział, że Musk jest geniuszem, ale dodał: "Wszyscy bylibyśmy szczęśliwi, gdyby Musk wrócił do bycia po prostu CEO".

Do spadków przyczynia się też bez wątpienia rosnąca konkurencja ze strony europejskich oraz chińskich producentów. Tesla z dość leciwą gamą z każdym rokiem sukcesywnie traci na atrakcyjności.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem