Smart #3 SUV w końcu bez tajemnic. Takiej mocy nikt się nie spodziewał

O tym, że Smart zrobi SUV-a, wiadomo nie od dziś. Pierwsze zdjęcia modelu oznaczanego jako #3 pojawiły się w sieci już w kwietniu. Teraz auto oficjalnie debiutuje w Monachium, zaskakując niemal sportowymi parametrami.

Smart #3 SUVSmart #3 SUV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Smart
Aleksander Ruciński

Czasy są takie, że każdy chce mieć SUV-a, nawet Smart. Model #3 jest tego najlepszym przykładem. To nie tylko największy, ale i najmocniejszy smart w historii. W topowej wersji Brabus producent wycisnął aż 428 KM z elektrycznego napędu. To wystarczy, by osiągać setkę w 3,7 s - to wartość zarezerwowana niedawno tylko dla supersamochodów, a teraz w smarcie.

Oczywiście dostępna będzie również słabsza i zapewne popularniejsza odmiana z jednym, 272-konnym silnikiem. Także całkiem szybka, bo przyspieszająca od 0 do 100 km/h w 5,8 s.

Warto jednak odnotować, że dobre osiągi nie wykluczają przyzwoitego zasięgu, który w najbardziej wydajnym wydaniu ma wynieść 455 km. Nieźle zapowiada się też maksymalna obsługiwana moc ładowania na poziomie 150 kW. Przy odpowiednio mocnym urządzeniu uzupełnimy akumulator od 10 do 80 proc. w około 30 minut.

Smart #3
Smart #3 © Materiały prasowe | Smart

Sprzedaż Smarta #3 ruszy przed końcem 2023 roku. Niestety ceny nie zostały jeszcze podane do publicznej wiadomości. W pierwszej kolejności do klientów powinna trafić specjalna edycja 25th Anniversary oparta na topowej wersji Brabus, która już w standardzie zaoferuje m.in. szklany dach, specjalne dwukolorowe malowanie, system audio Beats czy rozbudowane multimedia.

Smart #3
Smart #3 © Materiały prasowe | Smart
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy