Stellantis stawia na ramę i elastyczne podejście do napędów. Oto nowa platforma dla SUV-ów

Elektromobilność nie rozwija się w takim tempie, jak pierwotnie zakładano, a producenci są coraz mniej skłonni, by stawiać wszystko na jedną kartę. Z pmocą przychodzą wszechstronne platformy dostosowane do różnych napędów. Przykładem jest STLA Frame.

Platforma STLA FramePlatforma STLA Frame
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Tak oficjalnie nazywa się rozwiązanie, które w niedługiej przyszłości stanie się bazą dla większości dużych SUV-ów i pickupów koncernu Stellantis - głównie tych sprzedawanych na amerykańskim rynku.

Domyślnym rodzajem napędu dla platformy STLA Frame mają być silniki elektryczne. Domyślnym, lecz nie jedynym. Stellantis zamierza bowiem stosować także silniki spalinowe - jako elementy hybrydy plug-in lub range extendery generujące prąd dla silnika elektrycznego. Co ważne, nie będą to malutkie, trzycylindrowe silniczki, lecz 3,6-litrowe V6.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opel Astra po liftingu - nie wszystkie zmiany są dobre

Nowa platforma w pierwszej kolejności trafi do RAM-ów i Jeepów. Zgodnie z zapowiedziami, sprawdzi się w trudnych warunkach - producent mówi o ładowności do 1224 kg, holowaniu przyczepy o masie 6 ton i brodzeniu na około 60 cm.

Jeszcze lepiej brzmią obietnice dotyczące zasięgu. Dzięki akumulatorom o pojemności nawet 200 kWh możliwe będzie przejechanie 800 km na jednym ładowaniu. Pytanie, ile to wszystko będzie ważyć? Długość od 5488 do 5941 cm sugeruje, że będą to wielkie (i ciężkie) auta.

Koncern nie ukrywa, że wiąże spore nadzieje z nową linią modeli, które mogłyby pomóc w odbudowaniu pozycji w USA. Nie pozostaje nic innego jak czekać na pierwsze premiery.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie