Stellantis stawia na ramę i elastyczne podejście do napędów. Oto nowa platforma dla SUV-ów

Elektromobilność nie rozwija się w takim tempie, jak pierwotnie zakładano, a producenci są coraz mniej skłonni, by stawiać wszystko na jedną kartę. Z pmocą przychodzą wszechstronne platformy dostosowane do różnych napędów. Przykładem jest STLA Frame.

Platforma STLA FramePlatforma STLA Frame
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Tak oficjalnie nazywa się rozwiązanie, które w niedługiej przyszłości stanie się bazą dla większości dużych SUV-ów i pickupów koncernu Stellantis - głównie tych sprzedawanych na amerykańskim rynku.

Domyślnym rodzajem napędu dla platformy STLA Frame mają być silniki elektryczne. Domyślnym, lecz nie jedynym. Stellantis zamierza bowiem stosować także silniki spalinowe - jako elementy hybrydy plug-in lub range extendery generujące prąd dla silnika elektrycznego. Co ważne, nie będą to malutkie, trzycylindrowe silniczki, lecz 3,6-litrowe V6.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opel Astra po liftingu - nie wszystkie zmiany są dobre

Nowa platforma w pierwszej kolejności trafi do RAM-ów i Jeepów. Zgodnie z zapowiedziami, sprawdzi się w trudnych warunkach - producent mówi o ładowności do 1224 kg, holowaniu przyczepy o masie 6 ton i brodzeniu na około 60 cm.

Jeszcze lepiej brzmią obietnice dotyczące zasięgu. Dzięki akumulatorom o pojemności nawet 200 kWh możliwe będzie przejechanie 800 km na jednym ładowaniu. Pytanie, ile to wszystko będzie ważyć? Długość od 5488 do 5941 cm sugeruje, że będą to wielkie (i ciężkie) auta.

Koncern nie ukrywa, że wiąże spore nadzieje z nową linią modeli, które mogłyby pomóc w odbudowaniu pozycji w USA. Nie pozostaje nic innego jak czekać na pierwsze premiery.

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯