Tak wygląda przyszłość Hondy. Jeden model ma w sobie coś z Lamborghini

Honda przyjechała na targi CES z dwoma intrygującymi konceptami. To nowoczesne crossovery o dyskusyjnej stylistyce. Tradycjonaliści ceniący tę markę raczej nie będą zachwyceni.

Nowe koncepty HondyNowe koncepty Hondy
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Honda
Aleksander Ruciński

Jak na koncepty przystało, obie propozycje prezentują się bardzo nowocześnie i podobno są bliskie nadchodzącym wersjom produkcyjnym. Te mają trafić na rynek w najbliższych kilkunastu miesiącach - najpierw pojawią się w USA, a potem także w Europie. Co o nich wiemy?

Honda 0 Saloon

Pierwszą propozycją jest 0 Saloon z przodem przypominającym nieco Lamborghini Gallardo. Dalej można jednak zapomnieć o sportowych konotacjach, a kształty - szczególnie z tyłu - przybierają bardziej kontrowersyjną formę.

Honda 0 Saloon
Honda 0 Saloon © Materiały prasowe

Honda nie zdradza zbyt wielu szczegółów, skupiając się przede wszystkim na zaawansowanych technologiach. Wiadomo, że auto zaoferuje autonomiczną jazdę poziomu 3. czy wewnętrzne oświetlenie dopasowujące się do nastroju kierowcy. Napęd? Oczywiście elektryczny, choć detale pozostają nieznane.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Honda ZR-V - wada i zaleta w jednym

Z ciekawszych nowości warto wspomnieć o systemie operacyjnym Asimo, który ma stanowić podstawę wszystkich nowych modeli marki w przyszłości.

Honda 0 SUV

Te same rozwiązania znajdziemy w SUV-ie pozycjonowanym przez producenta w segmencie "mid". Trudno jednak powiedzieć, co to oznacza, gdyż Honda nie podzieliła się wymiarami. Z tyłu 0 SUV reprezentuje podobny język stylistyczny co 0 Saloon, choć przód jest zupełnie inny. Smukłe kształty ustąpiły tu miejsca masywnym kantom.

Honda 0 SUV
Honda 0 SUV © Materiały prasowe

Oba samochody mają być gotowe w 2026 roku. Wówczas poznamy zapewne więcej szczegółów. Na tę chwilę wiadomo jedno - Honda zamierza mocno zmienić swój wizerunek. Czas pokaże, co na to klienci.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy