Tesla pokazała dwie nowości. Zapowiedzi jak zwykle są śmiałe

Koniec z samochodami, czas na robotaxi. Tesla zaprezentowała dwie propozycje, które mają zrewolucjonizować kwestię miejskiego transportu. Tradycyjnie dla marki, obietnic jest wiele, lecz konkretów mało.

Tesla Cybervan i Tesla CybercabTesla Robovan i Tesla Cybercab
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Tesla
Aleksander Ruciński

Elon Musk już jakiś czas temu zapowiedział, że zawiesza plany stworzenia kompaktowego elektryka dla mas. Zamiast tego skupi się na autonomicznych taksówkach. Jak powiedział, tak zrobił, czego dowodem są dwie nowe propozycje. To Robovan i Cybercab, które zdaniem wizjonera mają wyjechać na drogi już za dwa lata.

Zacznijmy od Cybercaba, który w kwestii designu przypomina nieco wygładzonego Cybertrucka. Nie jest jednak pickupem, lecz dwudrzwiowym coupe z minimalistycznym wnętrzem, w którym nie znajdziecie nic poza ekranem. Dane techniczne? Szczegółowe informacje? Nic z tych rzeczy. Wiemy jedynie, że auto ma kosztować około 30 tys. dolarów i wyróżni się funkcją ładowania indukcyjnego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tesla model 3 HL- a Elon znowu swoje

Drugą, znacznie bardziej okazałą opcją jest Robovan - autonomiczny bus, który w razie potrzeby przewiezie 20 osób bez udziału kierowcy. Może być też dostawczakiem, foodtruckiem czy mobilnym warsztatem. I to właściwie tyle.

Choć oba projekty prezentują się spektakularnie, nie niosą ze sobą żadnych konkretów. Musk obiecuje, że nowe, autonomiczne pojazdy będą gotowe już w 2026 roku. Biorąc jednak pod uwagę tradycyjne dla marki opóźnienia, prawdopodobnie poczekamy znacznie dłużej.

  • Tesla Cybercab
  • Tesla Cybervan i Tesla Cybercab
  • Tesla Cybercab
  • Tesla Cybercab
  • Tesla Cybercab
  • Tesla Cybercab
  • Tesla Cybercab
  • Tesla Cybercab
  • Tesla Robovan
  • Tesla Robovan
  • Tesla Robovan
  • Tesla Robovan
  • Tesla Robovan
  • Tesla Robovan
  • Tesla Robovan
  • Tesla Robovan
  • Tesla Robovan
  • Tesla Robovan
  • Tesla Robovan
  • Tesla Robovan
[1/20] Tesla Cybercab Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach