Tesla sprzedała milion aut w Europie. Dwa modele szczególnie przyciągają klientów

Tesla pochwaliła się imponującym wynikiem. Amerykańska firma oficjalnie osiągnęła sprzedaż na poziomie miliona aut w Europie. Wszystko zaczęło się w 2009 roku.

Tesla Model 3Tesla Model 3
Źródło zdjęć: © Autokult | Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Właśnie wtedy Tesla wystartowała z limitowanymi dostawami swojego pierwszego Roadstera. W 2012 w ofercie pojawił się Model S, a w 2015 Model X. Żaden z nich nie osiągnął jednak imponującej sprzedaży.

Zauważalna zmiana nastąpiła dopiero w 2016 roku wraz z debiutem tańszego Modelu 3. Cztery lata później do gamy dołączył jeszcze popularniejszy crossover, Model Y. Te dwie propozycje w ostatnich latach zdecydowanie zdominowały ofertę Tesli w Europie.

W 2022 roku amerykański producent sprzedał na Starym Kontynencie 232 066 aut, z czego aż 137 052 stanowił Model Y. Model 3 znalazł natomiast 91 475 klientów. Niebawem jednak układ sił może się zmienić, gdyż na rynek trafia właśnie odświeżone wydanie Modelu 3.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czas pokaże, czy wersja po liftingu przyciągnie do salonów więcej klientów. Jedno jest pewne - osiągnięcie drugiego miliona nie będzie już tak czasochłonne.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy