WAŻNE
TERAZ

Kaczyński umywa ręce w sprawie Mejzy, zdecyduje klub PiS. Znamy kulisy

Test: Audi e-tron GT vs Tesla Model 3 - jedna główna różnica

Audi E-tron GT model niezwykle ważny dla tej marki. To samochód, który ma być przykładem jak naładowana emocjami może być elektromobilność. Auto, które udowadnia, że samochody elektryczne to nie tylko miejskie wozidełka do korzystania z bus pasów, ale także wygodne grand turismo ze świetnym przyspieszeniem i wcale nie małym zasięgiem. Rodzi się jednak pytanie, czy aby otrzymać takie emocje naprawdę trzeba, aż tyle zapłacić?

Mateusz Żuchowicz

Audi e-tron GT vs Tesla model 3 - test wideo

Drugi samochód, który wziąłem do porównania, udowadnia, że nie. Przed wami Tesla model 3. Wiele osób może jednak powiedzieć, że Audi e-tron GT należy porównać z Teslą modelem S! No właśnie nie do końca i już tłumaczę wam dlaczego. Nie mamy tutaj do czynienia z E-tronem RS, a zwykłą odmianą GT 60 co oznacza, że Tesla model 3 oferuje podobną ilość koni co Audi, podobne przyspieszenie, również napęd na wszystkie koła, a do tego większy zasięg i to za połowę tej ceny. Ale być może w ogólnym rozrachunku wypada gorzej?

Oczywiście te samochody różnią się, chociażby wymiarami Audi ma prawie 5 m długości, a Tesla 4,7m, Audi ma 1,96 szerokości, a Tesla o 3 cm mniej, Audi ma 1,41 m wysokości, a Tesla 1,44 m. Jest jeszcze coś takiego jak prestiż! I tutaj bez wątpienia Audi robi większe wrażenie. Czy jest ładniejsze, tego nie oceniam, na pewno skupia nie sobie uwagę.

Jaki jest jednak ostateczny werdykt? Czy Audi jest rzeczywiście na tyle lepsze, aby warto było dopłacić do niego 350 tys. zł? Zapraszam na test.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy