Test: DS 4 - nie chciałem z niego wysiadać

Marka DS jest obecna na rynku już kilka ładnych lat i w dalszym ciągu urzeka stylem i jakością wykonania swoich modeli. Model o oznaczeniu 4 był już obecny na rynku do roku 2018. Po krótkiej przerwie powraca w nowej odsłonie, o której opowiadam w filmie.

Maciej Gomułka

DS 4 - test

Samochód jest kompaktowych rozmiarów, a jego wygląd to połączenie nowoczesności i elegancji. Taka stylistyka to wizytówka marki. W środku natrafimy na materiały dobrej jakości, które są przyjemne w dotyku oraz odbiorze wizualnym, co sprawia, że samo siedzenie w tym samochodzie to przyjemność.

Pod maską może znaleźć się jeden z kilku wariantów napędowych. Do wyboru są wersje benzynowe, jedna wysokoprężna oraz hybrydowa plug-in oparta na silniku 1.6. Właśnie ta ostatnia znajdowała się w testowym egzemplarzu, który może pochwalić się mocą 225 KM. Kiedy naładujemy baterię, możemy liczyć na około 50-60 km bezemisyjnej jazdy. Później jednak wspomaganie prądem jest znacznie skromniejsze, jednak nadal skuteczne i zapewniające niskie zużycie paliwa.

Mimo sporej mocy, jak na samochód tych rozmiarów, to DS 4 nie zachęca do szybkiej jazdy. Jego charakter oraz komfort prowadzenia bliższe są limuzynie niż hatchbackom o sportowych aspiracjach. Pierwsze skrzypce w kwestii wygody za kierownicą odgrywa system monitorowania nawierzchni, który steruje pracą amortyzatorów.

Na co jeszcze może liczyć kierowca DS 4? Zapraszam do oglądania!

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za odrobiną klasyki w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za odrobiną klasyki w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy