Test: Honda Civic - fani marki będą zaskoczeni

Honda Civic przez 50 lat swojego istnienia na rynku doczekała się 11 generacji. Samochód w tym czasie przeszedł bardzo długą stylistyczną drogę i ciężko w nim dostrzec jego protoplastę. Jak wygląda najnowsze wcielenie tego popularnego modelu? Tego dowiecie się w tym filmie.

Maciej Gomułka

Honda Civic – test wideo

Wizualnie samochód nie przeszedł rewolucji. Jego linia jest analogiczna do poprzedniej generacji, a przód jest zdecydowanie mniej zadziorny względem ustępującego modelu. Więcej zmian zaszło, w sferze której nie widać, ale można ją odczuć, wsiadając do środka. Dzięki zmianom konstrukcyjnym samochód oferuje kierowcy i pasażerom więcej miejsca, a dzięki zwiększonemu rozstawowi kół oraz osi ma się on lepiej prowadzić.

Sporo zmieniło się w kwestii napędu. Dwulitrowy silnik wolnossący o mocy 143 koni mechanicznych jest odpowiedzialny głównie za produkcję energii napędzającej silnik elektryczny o mocy 184 KM. Przez większość czasu nie ma bezpośredniego połączenia kół z jednostką spalinową. W układzie napędowym nie ma też klasycznej skrzyni biegów, nawet tej bezstopniowej, która byłaby oczywistym rozwiązaniem w przypadku hybrydy.

Nowy Civic prowadzi się bardzo dobrze, w dalszym ciągu czuć tutaj sportową nutę, co może dać kierowcy sporo frajdy, niemniej nie jest on przeciążony bodźcami, które odbierają komfort, nawet gdy jest włączony tryb sport. O niewielkie wyniki zużycia paliwa nie trzeba się specjalnie starać. To dość istotne przy obecnych cenach na stacjach. Jeżeli jesteście ciekawi, co jeszcze się zmieniło w najnowszej generacji tego popularnego modelu, to zapraszam do oglądania.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy