Test: Lexus RX 500h kontra poprzednik Lexus RX 450h. Sprawdziłem, jak bardzo różni się nowy od starego

Marcin Łobodziński

30.12.2022 12:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przesiadka ze starego Lexusa RX 450h do nowego RX 500h na pewno będzie dużą zmianą. To nie tylko nowa generacja samochodu, ale i zupełnie inny rodzaj układu napędowego, niespotykanego do tej pory w hybrydach Lexusa. Jakie są różnice pomiędzy nimi? O tym opowiedziałem w materiale wideo.

Marki Toyota i Lexus przez 25 lat trzymały się jednej koncepcji napędu hybrydowego, w którym połączenie silnika spalinowego i elektrycznego wykonywał moduł zwany eCVT. Z jednej strony użytkownicy się do tego przyzwyczaili, a nawet docenili, ale z drugiej – istniała taka grupa potencjalnych klientów, dla której zasada działania eCVT była nie do zaakceptowania. Nawet jeśli łączono z dużym, bo 3,5-litrowym benzynowym V6.

Lexus RX to do dziś najlepiej sprzedający się model tej marki i samochód, który doceniają klienci na całym świecie. Jednak Lexus, by przyciągnąć jeszcze większą ich rzeszę, zaoferował w nowym RX-ie zupełnie nowe rozwiązanie. Napęd hybrydowy bez modułu eCVT, a z klasyczną 6-biegową przekładnią automatyczną. Dodatkowo o dużej mocy i z układem przeniesienia napędu imitującym pracę stałego 4x4.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także