Test: Mercedes S580e – sytuacja win-win

Mercedes Klasy S to ikona luksusu i komfortu, ale też technologii. W nowym wydaniu pojawia się hybryda, która może pochwalić się mocą rzędu 510 KM i zasięgiem 100 km na samym prądzie. Sprawdziliśmy, jak jeździ.

Mateusz Raczyński

Mercedes S580e – test wideo

Chociaż ciężko nazwać to liftingiem, w Klasie S niedawno zmodyfikowano to i owo w ofercie, a do tego dodano wyposażenie, które wcześniej dostępne było tylko w maybachu.

To między innymi podajnik pasów na tylnej kanapie, system MBUX Interior Assistant, który po wykryciu pasażerów z tyłu automatycznie wysuwa zagłówki i pozwala kontrolować rolety gestami. W połączeniu z siedzeniami Executive, zupełnie jak w maybachu, dostaniemy też funkcję masażu łydek.

Pojawił się również nowy silnik oznaczony jako 580e. To zupełnie nowa hybryda w gamie, która kusi mocą rzędu 500+ i zaskakująco dużym zasięgiem na prądzie. Systemowo osiąga 510 KM, przy czym 367 KM dostarcza silnik benzynowy, a 150 KM elektryczny. Spore wrażenie robi tutaj maksymalny moment obrotowy, który wynosi aż 750 Nm, z czego 480 Nm z silnika elektrycznego dostępne jest zawsze i wszędzie, bez żadnej zwłoki.

Producent deklaruje też, że taką Klasą S można przejechać nawet 100 km na samym prądzie. Czy to więc idealna limuzyna dla ekologicznego prezesa, który nie chce iść na całość z elektromobilnością? Sprawdzamy.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy