Toyota i Subaru stworzą trzy elektryczne modele. Działają wspólnie, by ograniczyć ryzyko

Japończycy wciąż pozostają dość sceptyczni wobec elektromobilności, co nie zmienia faktu, że sukcesywnie uzupełniają swoje portfolia o modele na prąd. Trzy kolejne będą SUV-ami stworzonymi przez Toyotę i Subaru.

Subaru SolterraSubaru Solterra
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Wieloletnia współpraca Toyoty i Subaru wkracza w kolejną fazę, która ma zaowocować umocnieniem pozycji obu marek w świecie elektromobilności. Po opracowaniu rodzeństwa Solterra / bZ4X przyszedł czas na kolejne SUV-y.

Japończycy oświadczyli, że najpóźniej w 2026 roku pokażą aż trzy modele zasilane prądem. Subaru wiąże spore nadzieje z tym projektem. Plany są śmiałe, żeby nie powiedzieć — szalone. Marka liczy, że w 2028 roku sprzeda 400 tys. elektryków w USA. To spory wzrost w stosunku do 8872 egzemplarzy Solterry, które znalazły klientów w ubiegłym roku.

Dzięki wsparciu Toyoty, Subaru może być bardziej pewne siebie. Szef Subaru Atsushi Osaki przyznaje, że taki projekt realizowany w pojedynkę byłby "wielkim ryzykiem".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Mirai - piję wodę z wydechu

Warto jednak wspomnieć, że Subaru nie zamierza stawiać na jednego konia. Poza elektrykami w planach są bowiem także hybrydy. — Choć skręcamy w stronę elektryków, rozumiemy, jak ważne jest jednoczesne oferowanie aut z silnikami spalinowymi — dodaje Osaki.

Wracając do trzech nowych SUV-ów — wciąż nie znamy zbyt wielu szczegółów na temat planowanych modeli. Wiadomo, że przynajmniej jeden z nich będzie dużym pojazdem z trzema rzędami siedzeń. Pewnym jest również, że Subaru skupia się głównie na rynku amerykańskim. Nie można jednak wykluczyć, że nowości pojawią się także w Europie — choćby w wersji sygnowanej przez Toyotę.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy