Toyota Land Cruiser Se to zapowiedź elektrycznej wersji. Zaskakuje rozmiarami

Toyota właśnie pochwaliła się pierwszym elektrycznym wydaniem w historii modelu Land Cruiser. Na razie w formie konceptu. Są jednak spore szanse na produkcję w przyszłości.

Toyota Land Cruiser Se ConceptToyota Land Cruiser Se Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Aleksander Ruciński
2

Patrząc na zdjęcia, nietrudno stwierdzić, że Se jest zupełnie inny od wszystkich dotychczasowych Land Cruiserów. Zdecydowanie bliżej mu do crossovera niż rasowej terenówki, a obłe linie sprawiają, że wygląda na mniejszego niż w rzeczywistości.

Tak naprawdę mierzy 513 cm długości i 193 cm szerokości, co plasuje go na równi z gigantycznymi SUV-ami pokroju Highlandera. W przestronnej kabinie mieści trzy rzędy siedzeń, a w podłodze skrywa akumulatory zasilające elektryczny napęd.

To bez wątpienia element, który najbardziej zaskakuje w tej konstrukcji i wskazuje, że Toyota również zamierza stworzyć potężnego SUV-a na prąd. Japończycy na razie nie zdradzają szczegółów technicznych, podobnie jak daty ewentualnej premiery. Z pewnością jednak coś jest na rzeczy.

Toyota Land Cruiser Se
Toyota Land Cruiser Se © Materiały prasowe | Toyota

Co niezbyt zaskakujące, Land Cruiser Se został zapowiedziany jako auto dla Amerykanów. Duże SUV-y z elektrycznym napędem mają tam coraz bogatszą reprezentację. Poza oczywistymi przykładami pokroju Tesli Model X można również wskazać niedawną premierę w postaci Kii EV9.

Kiedy toyota dołączy do tego grona? Z pewnością nie stanie się to natychmiast. Japoński producent dotychczas mocno skupiony na hybrydach ma bowiem nieco do nadrobienia w kwestii elektryków. Pewnym jest jednak, że ten rodzaj napędu będzie odgrywał coraz większą rolę w gamie Toyoty.

  • Toyota Land Cruiser Se
  • Toyota Land Cruiser Se Concept
  • Toyota Land Cruiser Se
  • Toyota Land Cruiser Se
  • Toyota Land Cruiser Se
  • Toyota Land Cruiser Se
  • Toyota Land Cruiser Se
  • Toyota Land Cruiser Se
  • Toyota Land Cruiser Se
[1/9] Toyota Land Cruiser Se Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Toyota

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas