Toyota odświeża Corollę na rok 2023. Więcej mocy i więcej ekranów

Na rok 2023 Toyota przygotowała aktualizację modelu Corolla. Klienci otrzymają więcej mocy napędów hybrydowych, lepsze właściwości jezdne, nowe systemy bezpieczeństwa i multimedia, wyświetlane na większym ekranie.

Toyota Corolla 2023Toyota Corolla 2023
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Toyota
Marcin Łobodziński

Zmiany zewnętrzne są minimalistyczne i przeznaczone głównie dla osób interesujących się modelem. Nowa kratka grilla, obramowania świateł przeciwmgielnych i nowe wzory felg wraz z kolorami nadwozia to wszystko, czego można oczekiwać. Podobnie jest z wnętrzem, które dostało kilka smaczków i kolorków, niewiele wnoszących do ogólnych doznań, poza jednym.

Toyota Corolla 2023
Toyota Corolla 2023 © fot. mat. prasowe/Toyota

Corolla została wyposażona w najnowsze multimedia i systemy cyfrowe. Większy, 10,5-calowy ekran na konsoli centralnej prezentuje nową jakość grafiki. Co więcej, ekran jest antyodblaskowy, co ma poprawić jego widoczność przy pełnym nasłonecznieniu i różnych kątach padania promieni słonecznych.

Od wersji Comfort nowy ma być też 12,3-calowy wyświetlacz, który można dostosować do preferencji kierowcy w czterech różnych trybach. Do tej pory Toyota była w tym zakresie nieco za konkurencją. Każdy klient otrzyma 4-letni bezpłatny dostęp do łączności internetowej i systemów Toyota Smart Connect lub Toyota Smart Connect Pro, dający stały dostęp do nawigacji online oraz informacji o ruchu drogowym i innych danych przydatnych w czasie podróży.

Toyota Corolla 2023
Toyota Corolla 2023 © fot. mat. prasowe/Toyota

W Corolli pojawi się też asystent głosowy oraz opcja zdalnego sterowania niektórymi funkcjami auta, jak zamykanie i otwieranie szyb, ustawianie klimatyzacji czy włączanie świateł awaryjnych.

Więcej mocy, lepsze właściwości jezdne

Choć wygląd auta ogólnie się nie zmienia, to technika hybrydowa tak i to dość istotnie. Nowe Corolle dostały napęd hybrydowy piątej generacji z większą mocą silników elektrycznych. I tak wersja 1.8 ma mieć 140 KM, a wersja 2.0 aż 196 KM mocy. Dodatkowo samochody będą lżejsze za sprawą odchudzenia baterii o 18 kg.

Toyota Corolla 2023
Toyota Corolla 2023 © fot. mat. prasowe/Toyota

To wszystko sprawi, że już bazowa wersja napędu hybrydowego stanie się atrakcyjna dla klientów. Przykładowo przyspieszenie do 100 km/h poprawiono z 10,9 s do 9,2 s. Pomimo tego emisja i zużycie paliwa się nie zmieniają.

Mocniejsza hybryda stanie się jeszcze bardziej „sportowa”. Blisko 200-konny napęd ma pozwolić na rozpędzenie Corolli w czasie 7,5 s do 100 km/h, a dodatkowo będzie minimalnie oszczędniejszy od dotychczasowego o mocy 184 KM.

Wraz z tymi zmianami poprawiono właściwości jezdne. Nie tylko dotyczące pracy zawieszenia, ale też w kwestii odczuć kierowcy podczas rozpędzania. Naciśnięcie pedału gazu ma lepiej odwzorowywać intencje kierowcy, a mocniejsza część elektryczna napędu pozwoliła na zredukowanie obciążenia silnika spalinowego, więc w kabinie będzie ciszej.

Nowa generacja systemów bezpieczeństwa Toyoty

Corolla 2023 jest wyposażona w zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota T-MATE, który łączy dotychczasowy pakiet Toyota Safety Sense z innymi systemami wspomagania jazdy i parkowania.

Toyota Corolla 2023
Toyota Corolla 2023 © fot. mat. prasowe/Toyota

System wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) został rozbudowany o system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach (Acceleration Suppression), który reaguje na gwałtowne wciśnięcie pedału gazu podczas jazdy z małą prędkością. Pojawi się też asystent skrętu na skrzyżowaniach (Intersection Turn Assist) oraz wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia (Emergency Steering Assist).

Jakby tego było mało, aktywne systemy bezpieczeństwa będą bezprzewodowo aktualizowane i rozbudowywane o nowe funkcje przez cały okres eksploatacji pojazdu.

Ale to jeszcze nie koniec. Nowością w Toyocie jest Safe Exit Assist, czyli system, który ostrzega o pojazdach zbliżających się z tyłu przy próbie otwarcia drzwi. Drugim rozwiązanym (znanym u konkurencji z Azji) jest system przypominający o sprawdzeniu, czy nie zostawiliśmy kogoś (czyt. dziecka) na tylnym siedzeniu, kiedy opuszczamy auto.

Odświeżona Toyota Corolla trafi do sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2023 roku. Cen na razie nie podano.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie