WAŻNE
TERAZ

Najnowsze dane o inflacji. Tego nie było od dawna

Toyota odświeża Corollę na rok 2023. Więcej mocy i więcej ekranów

Na rok 2023 Toyota przygotowała aktualizację modelu Corolla. Klienci otrzymają więcej mocy napędów hybrydowych, lepsze właściwości jezdne, nowe systemy bezpieczeństwa i multimedia, wyświetlane na większym ekranie.

Toyota Corolla 2023Toyota Corolla 2023
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Toyota
Marcin Łobodziński

Zmiany zewnętrzne są minimalistyczne i przeznaczone głównie dla osób interesujących się modelem. Nowa kratka grilla, obramowania świateł przeciwmgielnych i nowe wzory felg wraz z kolorami nadwozia to wszystko, czego można oczekiwać. Podobnie jest z wnętrzem, które dostało kilka smaczków i kolorków, niewiele wnoszących do ogólnych doznań, poza jednym.

Toyota Corolla 2023
Toyota Corolla 2023 © fot. mat. prasowe/Toyota

Corolla została wyposażona w najnowsze multimedia i systemy cyfrowe. Większy, 10,5-calowy ekran na konsoli centralnej prezentuje nową jakość grafiki. Co więcej, ekran jest antyodblaskowy, co ma poprawić jego widoczność przy pełnym nasłonecznieniu i różnych kątach padania promieni słonecznych.

Od wersji Comfort nowy ma być też 12,3-calowy wyświetlacz, który można dostosować do preferencji kierowcy w czterech różnych trybach. Do tej pory Toyota była w tym zakresie nieco za konkurencją. Każdy klient otrzyma 4-letni bezpłatny dostęp do łączności internetowej i systemów Toyota Smart Connect lub Toyota Smart Connect Pro, dający stały dostęp do nawigacji online oraz informacji o ruchu drogowym i innych danych przydatnych w czasie podróży.

Toyota Corolla 2023
Toyota Corolla 2023 © fot. mat. prasowe/Toyota

W Corolli pojawi się też asystent głosowy oraz opcja zdalnego sterowania niektórymi funkcjami auta, jak zamykanie i otwieranie szyb, ustawianie klimatyzacji czy włączanie świateł awaryjnych.

Więcej mocy, lepsze właściwości jezdne

Choć wygląd auta ogólnie się nie zmienia, to technika hybrydowa tak i to dość istotnie. Nowe Corolle dostały napęd hybrydowy piątej generacji z większą mocą silników elektrycznych. I tak wersja 1.8 ma mieć 140 KM, a wersja 2.0 aż 196 KM mocy. Dodatkowo samochody będą lżejsze za sprawą odchudzenia baterii o 18 kg.

Toyota Corolla 2023
Toyota Corolla 2023 © fot. mat. prasowe/Toyota

To wszystko sprawi, że już bazowa wersja napędu hybrydowego stanie się atrakcyjna dla klientów. Przykładowo przyspieszenie do 100 km/h poprawiono z 10,9 s do 9,2 s. Pomimo tego emisja i zużycie paliwa się nie zmieniają.

Mocniejsza hybryda stanie się jeszcze bardziej „sportowa”. Blisko 200-konny napęd ma pozwolić na rozpędzenie Corolli w czasie 7,5 s do 100 km/h, a dodatkowo będzie minimalnie oszczędniejszy od dotychczasowego o mocy 184 KM.

Wraz z tymi zmianami poprawiono właściwości jezdne. Nie tylko dotyczące pracy zawieszenia, ale też w kwestii odczuć kierowcy podczas rozpędzania. Naciśnięcie pedału gazu ma lepiej odwzorowywać intencje kierowcy, a mocniejsza część elektryczna napędu pozwoliła na zredukowanie obciążenia silnika spalinowego, więc w kabinie będzie ciszej.

Nowa generacja systemów bezpieczeństwa Toyoty

Corolla 2023 jest wyposażona w zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota T-MATE, który łączy dotychczasowy pakiet Toyota Safety Sense z innymi systemami wspomagania jazdy i parkowania.

Toyota Corolla 2023
Toyota Corolla 2023 © fot. mat. prasowe/Toyota

System wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) został rozbudowany o system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach (Acceleration Suppression), który reaguje na gwałtowne wciśnięcie pedału gazu podczas jazdy z małą prędkością. Pojawi się też asystent skrętu na skrzyżowaniach (Intersection Turn Assist) oraz wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia (Emergency Steering Assist).

Jakby tego było mało, aktywne systemy bezpieczeństwa będą bezprzewodowo aktualizowane i rozbudowywane o nowe funkcje przez cały okres eksploatacji pojazdu.

Ale to jeszcze nie koniec. Nowością w Toyocie jest Safe Exit Assist, czyli system, który ostrzega o pojazdach zbliżających się z tyłu przy próbie otwarcia drzwi. Drugim rozwiązanym (znanym u konkurencji z Azji) jest system przypominający o sprawdzeniu, czy nie zostawiliśmy kogoś (czyt. dziecka) na tylnym siedzeniu, kiedy opuszczamy auto.

Odświeżona Toyota Corolla trafi do sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2023 roku. Cen na razie nie podano.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀