Toyota zrobiła elektrycznego Hiluxa. Właśnie wjeżdża na azjatycki rynek

Toyota słynie ze sporego sceptycyzmu wobec elektromobilności, więc decyzja o stworzeniu pickupa na prąd może zaskakiwać.

Toyota Hilux BEVToyota Hilux BEV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Aleksander Ruciński

Hilux na prąd zadebiutował jako prototyp już w 2022 roku. Japończycy zapowiadali wówczas, że wersja produkcyjna jest kwestią najbliższej przyszłości. Jak obiecali, tak zrobili — Hilux BEV właśnie wjeżdża na tajski rynek.

Tajlandia jest krajem, w którym pickupy cieszą się ogromnym wzięciem. Konkurencyjne Isuzu oferuje tam elektrycznego D-MAX'a. Auto sprzedaje się nieźle, więc Toyota również postanowiła spróbować swoich sił.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Hilux + namiot, czyli noc spędzona w terenie

Niestety, producent póki co nie zdradził szczegółowej specyfikacji. Wiemy jedynie, że maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to 124 mile (200 km). Niewiele, ale na co dzień powinno wystarczyć. Wiceprezes Toyota Motor Asia, Pras Ganesh w rozmowie z "Reutersem" przyznał, że to celowy zabieg. Większa bateria ograniczyłaby bowiem praktyczność pickupa.

Czas pokaże, jak nowy elektryk Toyoty zostanie przyjęty przez klientów. Jeśli sprzedaż osiągnie zadowalający poziom, marka rozważy poszerzenie oferty o inne rynki.

  • Toyota Hilux BEV
  • Toyota Hilux BEV
  • Toyota Hilux BEV
  • Toyota Hilux BEV
  • Toyota Hilux BEV
  • Toyota Hilux BEV
  • Toyota Hilux BEV
  • Toyota Hilux BEV
  • Toyota Hilux BEV
  • Toyota Hilux BEV
[1/10] Toyota Hilux BEV Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Toyota
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy