Volkswagen Arteon doczekał się wersji plug-in. Przejedzie 59 km na prądzie

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, do gamy Arteona dołącza hybrydowa odmiana plug-in wykorzystująca napęd dobrze znany już z innych modeli koncernu. Wersja z wtyczką daje możliwość podróżowania na krótkich dystansach z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego.

Klienci decydujący się na Arteona dostali właśnie możliwość wyboru napędu hybrydowego.Klienci decydujący się na Arteona dostali właśnie możliwość wyboru napędu hybrydowego.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Zestaw, który trafił pod maskę Arteona plug-in, nie jest żadnym zaskoczeniem. To dobrze znany, benzynowy silnik 1.4 TSI wsparty jednostką elektryczną. Łączna moc wynosi 218 KM, a maksymalny moment obrotowy to imponujące 400 Nm, co pozwala osiągać pierwszą setkę w 7,8 sekundy i rozpędzać się do 222 km/h.

Oczywiście największą zaletą hybrydy plug-in jest możliwość jazdy w trybie elektrycznym na dystansie do 59 km, co z pewnością okaże się przydatnym rozwiązaniem dla tych, którzy jeżdżą głównie na krótszych dystansach, nie przekraczając wówczas 130 km/h. Volkswagen chwali się też zasięgiem, który przy wykorzystaniu obu napędów wynosi ponad 900 km.

Klienci decydujący się na wydanie plug-in dostaną do wyboru 2 wyższe wersje wyposażenia: Elegance i R-Line. Standardem w obu są m.in. 18-calowe felgi, pełne oświetlenie LED, tapicerka ze skóry lub Alcantary, cyfrowe zegary czy system park assist.

Auto powinno niebawem pojawić się w polskich salonach. Jeśli chodzi o ceny, na razie znamy jedynie kwoty z rynku niemieckiego, które startują z poziomu 51 064 euro. Dla porównania, ta sama wersja wyposażenia ze 150-konnym dieslem kosztuje 46 882 euro.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie