Volkswagen Arteon doczekał się wersji plug-in. Przejedzie 59 km na prądzie

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, do gamy Arteona dołącza hybrydowa odmiana plug-in wykorzystująca napęd dobrze znany już z innych modeli koncernu. Wersja z wtyczką daje możliwość podróżowania na krótkich dystansach z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego.

Klienci decydujący się na Arteona dostali właśnie możliwość wyboru napędu hybrydowego.
Klienci decydujący się na Arteona dostali właśnie możliwość wyboru napędu hybrydowego.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

30.11.2020 | aktual.: 13.03.2023 10:24

Zestaw, który trafił pod maskę Arteona plug-in, nie jest żadnym zaskoczeniem. To dobrze znany, benzynowy silnik 1.4 TSI wsparty jednostką elektryczną. Łączna moc wynosi 218 KM, a maksymalny moment obrotowy to imponujące 400 Nm, co pozwala osiągać pierwszą setkę w 7,8 sekundy i rozpędzać się do 222 km/h.

Oczywiście największą zaletą hybrydy plug-in jest możliwość jazdy w trybie elektrycznym na dystansie do 59 km, co z pewnością okaże się przydatnym rozwiązaniem dla tych, którzy jeżdżą głównie na krótszych dystansach, nie przekraczając wówczas 130 km/h. Volkswagen chwali się też zasięgiem, który przy wykorzystaniu obu napędów wynosi ponad 900 km.

Klienci decydujący się na wydanie plug-in dostaną do wyboru 2 wyższe wersje wyposażenia: Elegance i R-Line. Standardem w obu są m.in. 18-calowe felgi, pełne oświetlenie LED, tapicerka ze skóry lub Alcantary, cyfrowe zegary czy system park assist.

Auto powinno niebawem pojawić się w polskich salonach. Jeśli chodzi o ceny, na razie znamy jedynie kwoty z rynku niemieckiego, które startują z poziomu 51 064 euro. Dla porównania, ta sama wersja wyposażenia ze 150-konnym dieslem kosztuje 46 882 euro.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)