Volkswagen Arteon doczekał się wersji plug-in. Przejedzie 59 km na prądzie

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, do gamy Arteona dołącza hybrydowa odmiana plug-in wykorzystująca napęd dobrze znany już z innych modeli koncernu. Wersja z wtyczką daje możliwość podróżowania na krótkich dystansach z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego.

Klienci decydujący się na Arteona dostali właśnie możliwość wyboru napędu hybrydowego.Klienci decydujący się na Arteona dostali właśnie możliwość wyboru napędu hybrydowego.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Zestaw, który trafił pod maskę Arteona plug-in, nie jest żadnym zaskoczeniem. To dobrze znany, benzynowy silnik 1.4 TSI wsparty jednostką elektryczną. Łączna moc wynosi 218 KM, a maksymalny moment obrotowy to imponujące 400 Nm, co pozwala osiągać pierwszą setkę w 7,8 sekundy i rozpędzać się do 222 km/h.

Oczywiście największą zaletą hybrydy plug-in jest możliwość jazdy w trybie elektrycznym na dystansie do 59 km, co z pewnością okaże się przydatnym rozwiązaniem dla tych, którzy jeżdżą głównie na krótszych dystansach, nie przekraczając wówczas 130 km/h. Volkswagen chwali się też zasięgiem, który przy wykorzystaniu obu napędów wynosi ponad 900 km.

Klienci decydujący się na wydanie plug-in dostaną do wyboru 2 wyższe wersje wyposażenia: Elegance i R-Line. Standardem w obu są m.in. 18-calowe felgi, pełne oświetlenie LED, tapicerka ze skóry lub Alcantary, cyfrowe zegary czy system park assist.

Auto powinno niebawem pojawić się w polskich salonach. Jeśli chodzi o ceny, na razie znamy jedynie kwoty z rynku niemieckiego, które startują z poziomu 51 064 euro. Dla porównania, ta sama wersja wyposażenia ze 150-konnym dieslem kosztuje 46 882 euro.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje