Volkswagen podał datę debiutu ID.1. To będzie najtańszy elektryk tej marki

Największym problemem samochodów elektrycznych jest obecnie ich cena. Citroën, Renault czy Hyundai zapowiedziały już modele, które mają zmienić sytuację. Niebawem dołączy do nich Volkswagen, który zapowiedział ID.1. Ma kosztować 20 tys. euro.

Volkswagen e-up! był jednym z najtańszych elektryków swoich czasów. Niebawem ma być podobnieVolkswagen e-up! był jednym z najtańszych elektryków swoich czasów. Niebawem ma być podobnie
Źródło zdjęć: © WP
Tomasz Budzik

Jak informuje Automotive News Europe, w 2027 r. na rynku ma pojawić się nowy, mały samochód elektryczny Volkswagena. Choć właśnie w miejskich warunkach auta o takim napędzie sprawdzają się najlepiej, to dziś brakuje modeli, które uplasowane byłyby w tym segmencie. Największym atutem ID.1 ma być jego cena.

Cytowany przez ANE szef niemieckiej marki Thomas Schaefer potwierdził, że Volkswagen ID.1 kosztować ma mniej niż 20 tys. euro. Przy obecnym kursie oznacza to ok. 86 tys. zł. Jak zauważył Schaefer, przy tak postawionym wymogu ceny walka o każdy ekonomiczny aspekt przedsięwzięcia przypomina zmaganie w Lidze Mistrzów.

Szef Volkswagena w ciągu kilku najbliższych tygodni zdecyduje, jaką drogą podążyć w przypadku prac nad ID.1. W klasycznej ścieżce koszty związane z opracowaniem i wdrożeniem produkcji nowego modelu zostaną podzielone pomiędzy markami funkcjonującymi wewnątrz koncernu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen Passat - ile zostało w nim Passata?

Thomas Schaefer nie wyklucza jednak również współpracy z innymi firmami – na przykład z Renault. Francuzi również pracują nad tanim samochodem o napędzie elektrycznym. Nowe Twingo zbudowane według tego przepisu również ma kosztować mniej niż 20 tys. euro, a jego debiut przewidziany jest na 2026 r.

Volkswaen ID.1 byłby dla niemieckiej marki powrotem do segmentu, który reprezentował model e-up!. Byłby jednak... tańszy. Warto przypomnieć, że w 2020 r. cennik małego elektryka VW rozpoczynał się kwotą blisko 98 tys. zł.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie