Volkswagen szuka oszczędności. Nie będzie produkował ID.3 w Wolfsburgu

Elektryczny kompakt Volkswagena wciąż będzie powstawał w Zwickau. Jak się okazało, druga zmiana w Wolfsburgu byłaby zbyt kosztowna.

Volkswagen ID.3 Pro SVolkswagen ID.3 Pro S
Źródło zdjęć: © Autokult | Błażej Buliński

Jak informuje niemiecka agencja DPA, Volkswagen oficjalnie porzucił plany produkcji modelu ID.3 w Wolfsburgu.

- Liczy się każde euro, którego nie musimy wydać - powiedział DPA szef produkcji VW, Christian Vollmer. - Z tego powodu zdecydowaliśmy się oprzeć wolumen ID.3 na Zwickau i efektywnie wykorzystać w pełni wyposażone zakłady.

Wcześniej Volkswagen liczył na drugą linię produkcyjną w Wolfsburgu, która odciążyłaby nieco zakłady w Zwickau. ID.3 miały wyjeżdżać z matecznika marki od końca 2023 roku. Ostatecznie jednak tak się nie stało.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen ID.4 - na pewno 204 KM? Sprawdziłem to!

Choć nikt oficjalnie o tym nie mówi, przyczyną może być mniejszy niż zakładano popyt na elektryki. Niedawno fabryka w Zwickau była zmuszona do zmniejszenia liczby zmian, po tym jak sprzedaż zauważalnie zwolniła.

Czym zatem zajmie się fabryka w Wolfsburgu? Tak jak dotychczas będzie produkować głównie spalinowe auta marki, takie jak Golf czy Tiguan, również z hybrydowymi napędami typu plug-in.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Lamborghini Temerario ma cztery silniki i 920 KM. To trzy auta w jednym
Pierwsza jazda: Lamborghini Temerario ma cztery silniki i 920 KM. To trzy auta w jednym
Prawda o pożarach elektryków. Pokazali konkretne liczby
Prawda o pożarach elektryków. Pokazali konkretne liczby
Peugeot Polygon Concept wygląda jak z innej planety, ale to "wizja bliskiej przyszłości"
Peugeot Polygon Concept wygląda jak z innej planety, ale to "wizja bliskiej przyszłości"
Tylko dwa modele. Ulubiona marka Polaków obniżyła ceny
Tylko dwa modele. Ulubiona marka Polaków obniżyła ceny
Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Coupé - nazwa mówi wszystko
Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Coupé - nazwa mówi wszystko
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech