Widziałem nowego Lexusa RX 500h na żywo. W końcu zmiany w środku, najbardziej intryguje silnik

Największy na polskim rynku SUV Lexusa doczekał się nowej, piątej generacji. Nim dotrze on do polskich salonów za kilka miesięcy, miałem okazję już sprawdzić jego wnętrze i poznać nowe silniki. Szczególnie zaintrygowała mnie najmocniejsza opcja.

Mateusz Żuchowski

Informacje na temat nowego Lexusa RX piątej generacji (a przynajmniej tego, co wiemy o nim do tej pory) przedstawiłem już w artykule dostępnym poniżej. Szczegółowo opisałem wygląd, zmiany w jego wnętrzu i wyposażeniu oraz nowe napędy, które zagościły pod maską.

Osobisty kontakt z tym modelem był jednak dla mnie szansą na wyrobienie sobie już pierwszej opinii. Dzięki temu mogę przekazać wrażenia na temat jego wyglądu, zauważalnie unowocześnionego wnętrza oraz ogłoszonych napędów. Szczególnie ciekawie zapowiada się najmocniejsza wersja RX 500h.

To pierwsza hybryda Lexusa, w której pierwsze skrzypce gra nie silnik wolnossący, a turbodoładowany. Oznacza to, że jest to całkiem nowa jednostka o pojemności 2,4 litra oraz czterech cylindrach. O skuteczniejsze wydobycie potencjału dynamicznego z takiej konstrukcji dba teraz kolejna historyczna nowość w hybrydzie Lexusa: sześciostopniowy automat, który zajął miejsce bezstopniowej przekładni e-CVT.

Jakie wrażenie robią na żywo te wszystkie zmiany, kiedy poznamy cennik i kiedy można spodziewać się pierwszych dostaw nowego Lexusa RX na polski rynek? O tym wszystkim opowiadam w powyższym filmie — zapraszam.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy