Wielki powrót legendy. Renault 5 E-Tech oficjalnie debiutuje w Genewie

Renault zapowiedziało powrót "piątki" dobrych kilka lat temu, a w 2021 roku pokazało koncept, który mocno podkręcił oczekiwania. Dziś w końcu prezentuje oficjalną, produkcyjną wersję modelu 5 E-Tech. Czy mały elektryk spełni pokładane w nim nadzieje?

Nowe Renault 5 E-Tech w GenewieNowe Renault 5 E-Tech w Genewie
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Błażej Buliński
Aleksander Ruciński

W kwestii wizualnej - z pewnością. Produkcyjne Renault 5 E-Tech tylko nieznacznie różni się od konceptu. Oznacza to, że wygląda nowocześnie, ale zdecydowanie nawiązuje do R5, którego produkcję zakończono w połowie lat 90.

Nadwozie jest nieduże i mieści się raczej w niższych granicach segmentu B. Ma 3,92 m długości, 1,77 m szerokości i 1,5 m wysokości. Spory jest za to rozstaw osi, który wynosi 2,54 m. 326-litrowy bagażnik również wydaje się wystarczający. Mimo niewielkich rozmiarów karoseria prezentuje się dość masywnie. To zasługa pokaźnych nadkoli wypełnionych 18-calowymi felgami. A co z wnętrzem?

Nowe Renault 5
Nowe Renault 5 © WP Autokult

Tu panuje przytulny minimalizm z delikatną nutą retro. Na szczególną uwagę zasługują grube przeszycia na desce rozdzielczej, filcowe wykończenie boczków drzwi oraz koszyk na bagietkę. Kanciaste kształty nawiązują do pudełkowatego nadwozia, ale dwa ekrany o przekątnej do 10 cali nie pozostawiają wątpliwości, że mamy do czynienia z nowoczesnym autem.

Napęd nie tylko do miasta

Choć "piątka" to typowy mieszczuch, możliwości napędu elektrycznego - przynajmniej na papierze - sugerują możliwość wybrania się w dłuższe trasy. W odmianie z większym akumulatorem o pojemności 52 kWh zasięg wyniesie nawet 400 km. W bazowej odmianie dostaniemy natomiast baterię 40 kWh i ok. 300 km zasięgu.

Są też trzy odmiany mocowe. Najsłabszy silnik oferuje 95 KM, środkowy 120 KM, a topowy 150 KM. Każda z wersja pojedzie maksymalnie 150 km/h, a najszybsza osiąga setkę w około 8 s.

Nowe Renault 5
Nowe Renault 5 © WP Autokult

Wrażenia z jazdy powinny być przyjemne, gdyż Renault 5 E-Tech jest stosunkowo lekkim elektrykiem. Najcięższy wariant waży 1450 kg, co w połączeniu z bezpośrednim układem kierowniczym ma gwarantować typowo miejską zwinność.

Kusząca cena

Nowe Renault 5 ma być modelem popularyzującym elektromobilność. Renault już dawno zapowiedziało, że bazowa wersja nie przekroczy pułapu 25 tys. euro. Czy będzie tak w istocie? Już nie możemy doczekać się oficjalnych cenników.

  • Nowe Renault 5 w Genewie
  • Nowe Renault 5 w Genewie
  • Nowe Renault 5 w Genewie
  • Nowe Renault 5 w Genewie
  • Nowe Renault 5 w Genewie
  • Nowe Renault 5 w Genewie
  • Nowe Renault 5 w Genewie
  • Nowe Renault 5 w Genewie
  • Nowe Renault 5 w Genewie
  • Nowe Renault 5 w Genewie
  • Nowe Renault 5
  • Nowe Renault 5 w Genewie
  • Nowe Renault 5 w Genewie
  • Nowe Renault 5 w Genewie
  • Nowe Renault 5 w Genewie
  • Nowe Renault 5 w Genewie
  • Nowe Renault 5 E-Tech w Genewie
  • Nowe Renault 5
  • Nowe Renault 5 w Genewie
[1/19] Nowe Renault 5 w Genewie Źródło zdjęć: WP Autokult |
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem