Wodorowe taksówki w Paryżu. Są dostosowane dla osób niepełnosprawnych

Stellantis wprowadziło do floty korporacji taksówkarskiej Hype aż 50 wodorowych samochodów. Modele marek Peugeot i Citroen – poza tym, że napędzane są wyjątkowym paliwem – są dodatkowo dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Wodorowe taksówki od StellantisWodorowe taksówki od Stellantis
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Stellantis
Kamil Niewiński

Samochody wodorowe to odnoga elektromobilności, która zaczyna zbierać coraz więcej uwagi. Chociaż oczywiście pod kątem popularności nie jest jeszcze w stanie równać się z autami elektrycznymi, coraz większa liczba producentów widzi w wodorze potencjał. Marki próbują go wykorzystać na wiele różnych sposobów, a bardzo ciekawym podejściem może pochwalić się Stellantis.

Koncern podjął współpracę z paryską korporacją taksówkarską Hype, która charakteryzuje się posiadaniem w swojej flocie samochodów nisko- lub zeroemisyjnych. Nowy projekt obu przedsiębiorstw opiera się na wprowadzeniu 50 wodorowych egzemplarzy modeli Peugeot e-Expert Hydrogen i Citroen e-Jumpy Hydrogen. Nie jest to jednak jedyna kwestia, na którą warto zwrócić uwagę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Zmieni się model konsumpcji podróży". Co nas czeka w transporcie po 2035 r.?

Wszystkie egzemplarze, które pojawią się na ulicach Paryża, są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wspomniane auta mają zasięg około 400 km, a czas tankowania wynosi zaledwie 3 minuty.

Planem francuskich władz jest wprowadzenie do końca 2024 roku 1000 taksówek przystosowanych dla osób niepełnosprawnych, a połączenie tego celu z wykorzystywaniem aut wodorowych jest naprawdę świetnym pomysłem.

Wybrane dla Ciebie

Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS