Xiaomi pobiło kolejny rekord Nürburgringu. W tym swój własny

Elektryczne Xiaomi SU7 Ultra w wersji prototypowej pokonało tor Nürburgring Nordschleife w rekordowym czasie, stając się jednym z najszybszych samochodów na tym legendarnym obiekcie.

Xiaomi SU7 Ultra PrototypeXiaomi SU7 Ultra Prototype
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Xiaomi
Aleksander Ruciński

Chińskie samochody elektryczne zdobywają uznanie na arenie międzynarodowej. Xiaomi SU7 Ultra, z trójsilnikowym napędem o mocy 1548 KM, przyspieszający do 100 km/h w 1,98 sekundy i osiągający prędkość maksymalną 350 km/h, ustanowił nowy rekord na Nürburgringu.

Mowa jednak nie o seryjnym aucie (to wykręciło czas 7:04.95 min), lecz specjalnie przygotowanym prototypie. Odchudzonym oraz wyposażonym w pełne sliki i klatkę bezpieczeństwa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Baic Beijing 5 - jest jak hotel, ale nie ten w Europie

Takie modyfikacje pozwoliły ukończyć północną pętlę w zaledwie 6 minut i 22 sekundy. Tylko trzy auta dokonały tego szybciej - Porsche 919 Hybrid Evo, Volkswagen ID.R i Porsche 956 z 1983 roku, choć nazywanie ich autami to lekka przesada. Bliżej im bowiem do rasowych wyścigówek, podczas gdy prototyp Xiaomi bazuje na seryjnym SU7 Ultra Nürburgring.

To limitowana edycja modelu SU7, która wyróżnia się klatką bezpieczeństwa, maską i pakietem aerodynamicznym z włókna węglowego, kubełkowymi fotelami, regulowanym zawieszeniem czy torowymi hamulcami. Powstanie tylko 100 egzemplarzy w cenie 814 900 juanów każdy (około 411 tys. zł).

Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc