Xiaomi pobiło kolejny rekord Nürburgringu. W tym swój własny

Elektryczne Xiaomi SU7 Ultra w wersji prototypowej pokonało tor Nürburgring Nordschleife w rekordowym czasie, stając się jednym z najszybszych samochodów na tym legendarnym obiekcie.

Xiaomi SU7 Ultra PrototypeXiaomi SU7 Ultra Prototype
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Xiaomi
Aleksander Ruciński

Chińskie samochody elektryczne zdobywają uznanie na arenie międzynarodowej. Xiaomi SU7 Ultra, z trójsilnikowym napędem o mocy 1548 KM, przyspieszający do 100 km/h w 1,98 sekundy i osiągający prędkość maksymalną 350 km/h, ustanowił nowy rekord na Nürburgringu.

Mowa jednak nie o seryjnym aucie (to wykręciło czas 7:04.95 min), lecz specjalnie przygotowanym prototypie. Odchudzonym oraz wyposażonym w pełne sliki i klatkę bezpieczeństwa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Baic Beijing 5 - jest jak hotel, ale nie ten w Europie

Takie modyfikacje pozwoliły ukończyć północną pętlę w zaledwie 6 minut i 22 sekundy. Tylko trzy auta dokonały tego szybciej - Porsche 919 Hybrid Evo, Volkswagen ID.R i Porsche 956 z 1983 roku, choć nazywanie ich autami to lekka przesada. Bliżej im bowiem do rasowych wyścigówek, podczas gdy prototyp Xiaomi bazuje na seryjnym SU7 Ultra Nürburgring.

To limitowana edycja modelu SU7, która wyróżnia się klatką bezpieczeństwa, maską i pakietem aerodynamicznym z włókna węglowego, kubełkowymi fotelami, regulowanym zawieszeniem czy torowymi hamulcami. Powstanie tylko 100 egzemplarzy w cenie 814 900 juanów każdy (około 411 tys. zł).

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇