Z USA do Europy. Toyota wprowadza wodorowe ciągniki do swojej floty

Toyota do tej pory testowała swoje wodorowe ciężarówki tylko w Stanach Zjednoczonych. Teraz jednak Japończycy zamierzają wprowadzić swoje bezemisyjne konstrukcje również na Starym Kontynencie.

Toyota UnoToyota Uno
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Kamil Niewiński

O tym, że Toyota mocno stawia na rozwijanie technologii wodorowych, nie trzeba chyba przypominać. Pomijając niezwykle ciekawy model Mirai, od kilku lat japoński producent pracuje nad swoim projektem samochodów ciężarowych. W 2019 roku do testów w Stanach Zjednoczonych trafił wodorowy ciągnik o nazwie Uno. Okazuje się, że już niedługo takie pojazdy zobaczymy również w Europie.

Toyota Motor Europe poinformowała w komunikacie z 9 maja, iż we współpracy z holenderskim przedsiębiorstwem VDL wprowadzi na rynek samochody ciężarowe napędzane wodorem. Pierwsze egzemplarze pojawią się już jesienią 2023 roku. Tak samo, jak w przypadku obecnie rozwijanych egzemplarzy z USA, ciągniki te będą odpowiedzialne za obsługiwanie wszelkich działań logistycznych Toyoty.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Hyperion XP-1. Amerykanie zaprezentowali supersamochód napędzany wodorem

Taki format testów jest zdaniem Japończyków idealnym poligonem do zbierania kluczowych danych, koniecznych do dalszego rozwoju. Toyota przekonuje, że mała masa systemu wodorowego pozwoli na zwiększenie ładowności transportów. Przewagą takiego napędu jest również fakt, że czas potrzebny na zatankowanie pojazdu napędzanego wodorem jest zdaniem producenta taki sam, jak czas potrzebny do zatankowania pojazdu napędzanego olejem napędowym.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem