Opel Corsa-e w rajdowej wersji. Będzie elektryczny puchar
Opel jako pierwszy producent samochodów na świecie stworzył gotową rajdówkę na bazie samochodu elektrycznego, którą można kupić, a która w przyszłym roku wystartuje w pucharze samochodów akumulatorowych.
23.08.2019 | aktual.: 13.03.2023 13:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
ADAC Opel e-Rally Cup – taką nazwę będzie nosił niemiecki markowy puchar samochodów elektrycznych, w których zawodnicy będą używać Cors-e. Samochód będzie miał swoją premierę podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego IAA we Frankfurcie. Opel Corsa-e od 2020 roku zastąpi pucharowego Adama na odcinkach rajdowych.
Seria ma się rozpocząć latem i zakończy się w 2021 roku po dziesięciu rundach. Początkowo puchar zostanie rozegrany w ramach Rajdowych Mistrzostw Niemiec i innych wybranych wydarzeń. Zostanie przygotowana także akademia dla młodych zawodników, której ukończenie da im przepustkę do Rajdowych Mistrzostw Europy Juniorów z nowym Oplem Corsą R2, którego dopiero zobaczymy.
Opel Corsa-e Rally Car
Parametry silnika elektrycznego w samochodzie rajdowym nie będą zmieniane, zatem moc maksymalna to 136 KM, a moment obrotowy to 260 Nm. Oczywiście auto będzie wyposażone we wszystko to, czego potrzebuje Radówka, czyli m.in. klatkę bezpieczeństwa, system gaśniczy oraz homologowane fotele z pasami i kierownicę. Producent przewiduje wagę ok. 1400 kg.
Przewidywane jest dostarczenie piętnastu samochodów na potrzeby ADAC Opel e-Rally Cup w sezonie 2020/2021. Cena dla klientów Opel Motorsport ma być znacznie niższa niż 50 000 euro (netto).