3 lata na rozwój nowego auta i mniej testów na żywo - VW ostro tnie koszty

Volkswagen chce zaoszczędzić co najmniej 10 mld euro przed 2026 rokiem, wdrażając bardzo agresywną strategię. Jej filarem ma być znaczące skrócenie czasu wdrożenia nowych modeli i zmniejszenie liczby przedprodukcyjnych testów.

Volkswagen Passat B9Volkswagen Passat B9
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
Aleksander Ruciński

O tym, że Volkswagen boryka się z coraz większymi kłopotami finansowymi, wiadomo nie od dziś. Właściwie nie ma miesiąca, w którym niemiecki gigant nie ogłaszałby kolejnych cięć i zmian budżetowych.

Najnowsza nie dotyczy jednak pracowników czy fabryk, lecz samych produktów, a konkretnie skrócenia czasu ich wdrożenia. W ramach strategii "Accelerate Forward/ Road to 6.5" firma zamierza przeznaczać na rozwój nowych modeli nie więcej niż 36 miesięcy.

Jeśli wydaje wam się, że to niewiele, Volkswagen uspokaja, twierdząc, że trzy lata to wystarczający okres na wdrożenie "bez poświęcania jakości czy bezpieczeństwa". Tylko dzięki tej decyzji koncern ma zaoszczędzić ponad miliard euro przed 2028 rokiem.

Na tym jednak nie koniec. Na szali postawiono bowiem także pojazdy testowe. W trakcie 36-miesięcznego cyklu rozwojowego Volkswagen zamierza wykorzystywać o połowę mniej prawdziwych aut testowych i prototypów zastępując je symulacjami komputerowymi. I tutaj ponownie słyszymy, że nie wpłynie to negatywnie na jakość produktu. Pozwoli za to ściąć koszty o kolejne 400 mln euro.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tło do powyższych decyzji stanowi nie mniej kontrowersyjna, lecz delikatniejsza kwestia, którą koncern określa mianem "społecznie akceptowalnej redukcji miejsc pracy" polegającej przede wszystkim na zachętach do wcześniejszych emerytur i zmniejszeniu liczby pracowników administracyjnych. Volkswagen zamraża też zatrudnienie i redukuje specjalne programy płacowe. Pierwsze finansowe efekty tych decyzji mają być widoczne już w 2024 r.

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇