W Volkswagenie polecą głowy. Czystki w dziale oprogramowania

Koncern Volkswagena pozbędzie się znacznej większości osób odpowiedzialnych za swoją submarkę Cariad. Zajmuje się ona tworzeniem oprogramowania do samochodów grupy, a problemy w jej funkcjonowaniu bezpośrednio odpowiadają za opóźnienia premier.

Volkswagen Auto GroupVolkswagen Auto Group
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen AG
Kamil Niewiński

Współczesne samochody w ogromnej mierze opierają się na systemach informatycznych. Obsługują one wszystkie najistotniejsze elementy pojazdu i właśnie dlatego do odpowiedniego projektu oprogramowania przykłada się obecnie naprawdę wiele uwagi. Jeżeli jednak prace nad odpowiednim softwarem nie idą zgodnie z planem, może to wywoływać naprawdę wiele problemów.

Idealnie widać to na przykładzie Grupy Volkswagena. Jak podaje Reuters, koncern pozbędzie się praktycznie wszystkich osób zarządzających firmą Cariad - przedsiębiorstwem zajmującym się przygotowywaniem oprogramowania dla samochodów marek należących do VAG. Według doniesień, na stanowisku pozostanie tylko jeden członek dotychczasowego zarządu, co pokazuje skalę problemu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen ID.4 - na pewno 204 KM? Sprawdziłem to!

Cariad miał bowiem nie tylko przekroczyć swój budżet, ale równocześnie w ogóle nie osiągnąć celów, jakie były przed nim stawiane. Tym samym w przyszłym tygodniu większość rady nadzorczej ma w przyszłym tygodniu podpisać swoje dymisje. Na stanowisku ma pozostać tylko Rainer Zugehör, który jest w firmie szefem ds. personelu. Skąd jednak tak drastyczne ruchy?

Mówi się, że problemy w funkcjonowaniu firmy bezpośrednio przyczyniły się do opóźnienia premier Porsche e-Macana oraz Audi Q6 e-tron. Dodatkowo w 2026 roku Cariad miał przedstawić nowe oprogramowanie pozwalające wejść samochodom Volkswagena na 4. stopień skali autonomiczności. Wiemy już, że premiera software’u została przesunięta o dwa lata, a prace będą prowadzone już przez inne osoby.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach