Alfa Romeo Milano zmienia nazwę. Wszystkiemu winna Polska

Alfa Romeo Milano zmienia nazwę. Wszystkiemu winna Polska15.04.2024 19:03
To miała być Alfa Romeo Milano. Model musi jednak zmienić nazwę
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alfa Romeo

Nowy model włoskiej marki nie cieszył się długo nazwą. Alfa Romeo Milano — przez to, gdzie będzie produkowana — została właśnie nazwana zupełnie inaczej.

Alfa Romeo Milano to jedna z najciekawszych premier pierwszej połowy 2024 r. Pod wieloma względami jest to "pierwszy raz" dla włoskiego producenta — nie tylko wejście w świat samochodów elektrycznych, ale również porzucenie Półwyspu Apenińskiego na rzecz produkcji auta w zakładzie w Tychach.

Włosi już od momentu, kiedy ujawniono miejsce produkcji nowej alfy, wyrażali swoje rozgoryczenie. Znaczna większość obserwatorów była jednak pewna, że sprawa rozejdzie się po kościach. Ot, internauci się podenerwują, politycy wyrażą dezaprobatę, ale do niczego wielkiego to nie doprowadzi.

Już po premierze samochodu do gry wkroczył włoski minister przemysłu Adolfo Urso. Zarzucił on, że Alfa Romeo Milano nie może być produkowana w Polsce pod taką nazwą. Ma ona jego zdaniem wprowadzać konsumentów w błąd i kojarzyć się z Włochami.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Światowa premiera aut CUPRA: Leon i Formentor

Rzeczywiście we Włoszech istnieje przepis, który ma przestrzegać przed nadużywaniem przez firmy nazw kojarzących się z Italią. Nawet po wypowiedzi włoskiego ministra i jej analizie nie podejrzewano jednak, że Stellantis coś z tym fantem postanowi zrobić. Jak się okazuje — nic bardziej mylnego.

Interpretacja ministra prawdopodobnie była właściwa, bowiem wieczorem 15 kwietnia Alfa Romeo opublikowała zaskakujący komunikat prasowy. Informuje w nim, że nazwa Milano rzeczywiście jest zakazana w myśl włoskiego prawa. Co dalej?

Powitajcie zatem model o innej nazwie. Alfa Romeo Junior. Tak, to właśnie na taką nazwę ostatecznie zdecydowała się włoska marka. Jak czytamy w oświadczeniu marki, taka roszada była podyktowana chęcią "promowania wzajemnego zrozumienia".

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że ten moment pozostanie wyryty w historii marki. To wielka odpowiedzialność, ale jednocześnie ekscytujący moment. Wybór nazwy Junior jest całkowicie naturalny, ponieważ jest ona silnie związana z historią marki i od samego początku należy do naszych ulubionych i ulubionych przez publiczność.

Jean-Philippe Imparato

dyrektor generalny Alfa Romeo

Jak tłumaczy Alfa Romeo, nazwa Junior nie jest wcale nowością w katalogu. W 1966 r. na rynek trafił bowiem model GT 1300 Junior, który był bestsellerem marki z dorobkiem ponad 92 tys. egzemplarzy.

Nie da się jednak ukryć, że zmiana nazwy modelu już po jego oficjalnej premierze jest absolutnym ewenementem w świecie motoryzacyjnym. W fazie rozwojowej często dochodzi do tego typu roszad, lecz najczęściej, gdy informacja pójdzie w świat, ten temat jest już zamknięty. Cóż, tym razem w starciu Stellantis kontra Włochy, okazało się, że może być inaczej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.