McLaren nie chce elektrycznych superaut. Technologia jeszcze nie dojeżdża

McLaren nie chce elektrycznych superaut. Technologia jeszcze nie dojeżdża08.10.2023 16:32
McLaren 765LT
Źródło zdjęć: © autokult | Patrick Gosling

Na rynku z roku na rok pojawia się coraz więcej samochodów elektrycznych oferujących osiągi z najwyższej półki. McLaren jednak wcale nie ma zamiaru spieszyć się z produkcją supersamochodów na prąd i ma ku temu istotne powody.

Przejście na produkcję samochodów elektrycznych wydaje się z roku na rok być coraz bardziej realną ścieżką rozwoju motoryzacji. Pomijając już zakazy, które w większości rejonów świata zaczną obowiązywać za kilkanaście, a nawet już za kilka lat, wiele marek realnie widzi w tej technologii szansę na produkcję wyjątkowych samochodów, które zapadną w pamięć fanom.

Rzeczywiście elektryki mają wiele zalet, nawet w przypadku modeli mających cechować się wybornymi osiągami. Jednym z najważniejszych atutów silników elektrycznych jest chociażby zawsze dostępny moment obrotowy, który pozwala na osiągnięcie kapitalnego przyspieszenia. Motor na prąd może również generować większą moc, a możliwość montowania kilku mniejszych jednostek w aucie pozwala na tworzenie świetnych napędów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

McLaren 765LT – to superauto mnie zmiażdżyło!

Z drugiej strony auta elektryczne nadal zmagają się z wieloma bolączkami, które na ten moment trudno jest nadal przeskoczyć. Najpoważniejszą kwestią są oczywiście baterie. Chociaż oferowane przez nie zasięgi są o wiele lepsze niż jeszcze kilka lat temu, nadal pozostawiają trochę do życzenia. Więcej uwagi przykuwa teraz inna wada — duża waga akumulatorów.

To właśnie ten problem sprawia, że McLaren w najbliższych latach nie ma zamiaru prezentować elektrycznego supersamochodów. Nie oznacza to oczywiście, że auto na prąd nie pojawi się w gamie brytyjskiej marki. W rozmowie z Bloombergiem dyrektor generalny Michael Leiters przyznaje, że jest otwarty na elektryczne SUV-y. McLaren jednak w pierwszej kolejności chce rozwijać hybrydy plug-in.

Waga jest bardzo ważna, potrzebny jest również odpowiedni zasięg. Nie spodziewam się, by technologia potrzebna supersamochodom była gotowa przed końcem tej dekady. Odpowiednia masa jest trzonem naszej marki. Nie chcemy robić samochodu elektrycznego, który będzie ważyć dwie tony, a potem będzie trzeba dołożyć mu 2000 KM.

Michael Leiters

dyrektor generalny McLarena

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.