WAŻNE
TERAZ

Kaczyński umywa ręce w sprawie Mejzy, zdecyduje klub PiS. Znamy kulisy

Rimac nie osiada na laurach. Chce powalczyć z główną bolączką elektryków

Ostatnie miesiące są dla RImaca naprawdę udane - model Nevera święci sukces za sukcesem i bije rekord za rekordem. Chorwacki producent jednak planuje jeszcze mocniej podkręcić i tak już niebotyczne osiągi swojego hiperauta.

Rimac Nevera podczas Festiwalu Prędkości Goodwood 2023Rimac Nevera podczas Festiwalu Prędkości Goodwood 2023
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Rimac
Kamil Niewiński

Jeszcze parę lat temu mało kto słyszał o takiej firmie, jak Rimac. Mamy jednak 2023 rok, a Mate Rimac, chorwacki wynalazca i biznesmen, jest prezesem nie tylko swojej własnej marki, ale również i Bugatti, a jego nazwisko znajduje się coraz częściej na ustach świata motoryzacji. Ostatnio dzieje się to najczęściej z uwagi na Rimaca Neverę - kapitalny elektryczny hipersamochód.

Nevera ma na swoim koncie wiele rekordów prędkości, a także pobiła rekord nitki Nordschleife w kategorii produkowanych seryjnie samochodów elektrycznych. Możliwości tego auta są wręcz zatrważające - 1914 KM, 2360 Nm i przyspieszenie od zera do 100 km/h w czasie zaledwie… 1,81 sekundy!

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Hyperion XP-1. Amerykanie zaprezentowali supersamochód napędzany wodorem

Rimac zaprezentował podczas odbywającego się w Monterey w stanie Kalifornia wydarzenia "The Quail, A Motorsports Gathering" nową edycję Nevery o nazwie Time Attack, która upamiętnia pobicie rekordu na Nürburgringu. Chorwaci jednak nie mają zamiaru się zatrzymywać i przy okazji przygotowywania typowo torowej edycji swojego hiperauta postarają się wycisnąć z tej konstrukcji jeszcze więcej.

Myśląc o torowej wersji Nevery, z pewnością powinniśmy popracować nad tym, by była ona lżejsza. Potrzebnych jest również kilka innych ulepszeń, aby zapewnić sztywność i aby lepiej połączyć samochód z kierowcą.

Emilio Scervo
dyrektor techniczny marki Rimac w rozmowie z portalem Motor1

Osiągi Nevery są rzecz jasna wręcz absurdalne, lecz równocześnie model ten waży aż 2150 kg. Oczywiście masa jest jednym z najpoważniejszych problemów samochodów elektrycznych i na razie producenci nie mają na to remedium, przynajmniej mając na uwadze obecną technologię. Być może jednak Rimac zdoła odchudzić Neverę, wykrzesując z niej jeszcze więcej potencjału.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy