Najpopularniejsze marki w Europie. Niektóre pozycje mogą zaskakiwać

Najpopularniejsze marki w Europie. Niektóre pozycje mogą zaskakiwać31.08.2023 15:43
Volkswagen T-Roc R
Źródło zdjęć: © WP | Mateusz Żuchowicz

Chociaż rynek motoryzacyjny przechodzi obecnie w Europie ogromne transformacje, niektóre rzeczy pozostają niezmienne. Tak przynajmniej można sądzić, spoglądając na najnowsze statystyki sprzedaży.

Rynek motoryzacyjny w 2023 r. pod kątem produkcji i sprzedaży już teraz wygląda o wiele lepiej niż rok 2022 czy 2020, a powoli nawet lepiej niż 2021. Potwierdzają to dane za lipiec bieżącego roku zebrane przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA).

Względem lipca 2022 r. możemy zaobserwować w Unii Europejskiej imponujący wzrost rejestracji nowych samochodów osobowych o 15,2 proc. Obywatele UE zarejestrowali w lipcu 2023 r. dokładnie 851 156 samochodów względem 739 135 rejestracji rok temu. Łącznie w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2023 roku w Europie zarejestrowano dokładnie 6 290 849 aut - to wzrost o 17,6 proc. względem analogicznego okresu z ubiegłego roku (5 351 011 szt.).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen ID.4 - na pewno 204 KM? Sprawdziłem to!

Jacy producenci rządzą na europejskim rynku? Lider się nie zmienił i ciągle jest nim Volkswagen. Niemcy w lipcu 2023 r. sprzedali 95 797 samochodów. Drugie miejsce zajmuje Toyota (54 231 egz.) i to dwie jedyne marki, które przekroczyły w lipcu pułap 50 tys. sprzedanych aut. Za ich plecami jednak wywiązała się naprawdę ostra rywalizacja.

Trzecią lokatę okupuje znajdujące się w tym roku na fali wznoszącej Renault, a za jej plecami uplasowała się Škoda, która w wewnętrznej "VAG-owej" rywalizacji wyprzedziła Audi. Marka z Ingolstadt wyprzedziła BMW czy Mercedesa. Dacia natomiast rozprawiła się, mimo że o włos, z Hyundaiem.

Najpopularniejsze marki samochodów w Europie - lipiec 2023

Lp.

Producent

Liczba sprzedanych egzemplarzy

1.

Volkswagen

95 797

2.

Toyota

54 231

3.

Renault

49 144

4.

Škoda

48 636

5.

Audi

47 529

6.

BMW

46 248

7.

Peugeot

42 064

8.

Mercedes

41 421

9.

Dacia

40 748

10.

Hyundai

39 886

Toyota bZ4X, Źródło zdjęć: © Autokult | Błażej Buliński
Toyota bZ4X
Źródło zdjęć: © Autokult | Błażej Buliński

Jakie marki najbardziej urosły w siłę w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy roku? Przede wszystkim imponuje wzrost Tesli - pomimo problemów utrzymał się na poziomie aż 184,6 proc. (152 270 vs 53 500 egz.), a także Lexusa, który ze skokiem sprzedaży o równe 68 proc. wymiernie liczy się na rynku premium (23 912 vs 14 235 egz.). Rozpędzona jest również Alfa Romeo, która zwiększyła swoją sprzedaż ponad dwukrotnie, a dokładniej - o 102,2 proc. (29 513 vs 14 594 egz.).

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.