Pierwsze Volvo C40 już w Polsce. Nie kupisz go w salonie, chyba że bardzo chcesz

Pierwsze Volvo C40 już w Polsce. Nie kupisz go w salonie, chyba że bardzo chcesz27.04.2021 11:04
Po raz pierwszy na samochodzie produkcyjnym zamontowano opony wielosezonowe, które mieszczą się w klasie A jeśli chodzi o opory toczenia.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Materiał partnerski

Zupełnie nowe C40, choć wygląda jak XC40 z podciętym dachem, to kolejny niezwykle ważny krok dla Volvo. W jego ofercie nie znajdziemy silników spalinowych, a żeby stać się jego właścicielem, nie trzeba udawać się do salonu. A to nie koniec nowości u Szwedów.

Na pierwszy rzut oka to pochodna XC40 – jednego z najlepiej sprzedających się modeli marki. Jest w tym trochę prawdy, bo C40 wykorzystuje układ napędowy elektrycznej wersji P8. Dokładnie – C40 oferowane będzie wyłącznie jako pojazd elektryczny, a pierwsze sztuki trafią do klientów pod koniec roku.

Ceny jeszcze nie są znane, ale w kuluarach mówi się o niewielkiej dopłacie (rzędu kilku tys. zł) w stosunku do XC40 P8. Koszty można rozbić, decydując się na auto w abonamencie. Zaskoczeniem są jednak wersje wyposażenia oraz proces zamawiania auta. C40 można zamówić przez Internet (potrzebny jest tylko adres mailowy), a liczbę dodatków znacząco ograniczono.

Przede wszystkim pozwala to na usprawnienie produkcji. Poza tym bardzo ułatwia to konfigurację przez klienta – ma on do wyboru kilka uprzyjemniających życie dodatków. Podstawowa wersja wyposażenia ma być więc bogato wyposażona.

Do salonu udajemy się tylko po odbiór gotowego pojazdu czy też na okresowy serwis. Oczywiście, jeśli zamawianie przez Internet to dla nas czarna magia, skonfigurować auto możemy też razem ze sprzedawcą. W kabinie możemy znaleźć np. niebieski plusz, który przypomina ten ze starych, kultowych mercedesów. Na pokładzie zainstalowano też najnowsze multimedia opierające się na Androidzie (więc będzie można pobierać aplikacje).

Zwracam uwagę na niebieskie wykończenie podłogi, Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Zwracam uwagę na niebieskie wykończenie podłogi
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański

C40 – przynajmniej na razie – jest dostępny w wersji z dwoma silnikami (po jednym na każdej osi), co przekłada się na moc 408 KM oraz 660 Nm momentu obrotowego. To oznacza, że samochód ważący ponad 2 tony (wynika to i z akumulatorów, i z stalowej klatki bezpieczeństwa) przyspiesza do setki w 5 sekund. Prędkość maksymalna to – jak to w każdym nowym volvo – 180 km/h. Zasięg to ok. 480 kilometrów, nieznacznie większy niż w XC40, głównie dzięki poprawionej aerodynamice.

To nie koniec elektrycznej ofensywy Volvo. Analizując dokładnie komunikaty chińskiego Geely (właściciela marki), można dojść do wniosku, że kolejnym pojazdem ma być mniejszy od XC40 elektryczny SUV. Samo XC40 doczeka się też budżetowych wersji, które mają trafić do mniej zamożnych klientów. Mówi się też o nowej generacji XC90, która ma mieć premierę w 2022 roku i również wyposażona będzie w akumulatory.

Co ciekawe, Volvo "wyrobi" sobie taką nadwyżkę pakietów dwutlenku węgla, że będzie mogło zrobić… krok wstecz i pomyśleć rozszerzeniu oferty o silnik spalinowy. To na razie plotka, ale pochodząca z bardzo dobrego źródła. Obecnie jednak marka skupia się na ograniczeniu emisji dwutlenku węgla poprzez pojazdy elektryczne.

[1/17]
[2/17]
[3/17]
[4/17]
[5/17]
[6/17]
[7/17]
[8/17]
[9/17]
[10/17]
[11/17]
[12/17]
[13/17]
[14/17]
[15/17]
[16/17]
[17/17]
Materiał partnerski
Źródło artykułu:WP Autokult
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.