Rimac nie osiada na laurach. Chce powalczyć z główną bolączką elektryków

Rimac nie osiada na laurach. Chce powalczyć z główną bolączką elektryków19.08.2023 16:46
Rimac Nevera podczas Festiwalu Prędkości Goodwood 2023
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Rimac

Ostatnie miesiące są dla RImaca naprawdę udane - model Nevera święci sukces za sukcesem i bije rekord za rekordem. Chorwacki producent jednak planuje jeszcze mocniej podkręcić i tak już niebotyczne osiągi swojego hiperauta.

Jeszcze parę lat temu mało kto słyszał o takiej firmie, jak Rimac. Mamy jednak 2023 rok, a Mate Rimac, chorwacki wynalazca i biznesmen, jest prezesem nie tylko swojej własnej marki, ale również i Bugatti, a jego nazwisko znajduje się coraz częściej na ustach świata motoryzacji. Ostatnio dzieje się to najczęściej z uwagi na Rimaca Neverę - kapitalny elektryczny hipersamochód.

Nevera ma na swoim koncie wiele rekordów prędkości, a także pobiła rekord nitki Nordschleife w kategorii produkowanych seryjnie samochodów elektrycznych. Możliwości tego auta są wręcz zatrważające - 1914 KM, 2360 Nm i przyspieszenie od zera do 100 km/h w czasie zaledwie… 1,81 sekundy!

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Hyperion XP-1. Amerykanie zaprezentowali supersamochód napędzany wodorem

Rimac zaprezentował podczas odbywającego się w Monterey w stanie Kalifornia wydarzenia "The Quail, A Motorsports Gathering" nową edycję Nevery o nazwie Time Attack, która upamiętnia pobicie rekordu na Nürburgringu. Chorwaci jednak nie mają zamiaru się zatrzymywać i przy okazji przygotowywania typowo torowej edycji swojego hiperauta postarają się wycisnąć z tej konstrukcji jeszcze więcej.

Myśląc o torowej wersji Nevery, z pewnością powinniśmy popracować nad tym, by była ona lżejsza. Potrzebnych jest również kilka innych ulepszeń, aby zapewnić sztywność i aby lepiej połączyć samochód z kierowcą.

Emilio Scervo

dyrektor techniczny marki Rimac w rozmowie z portalem Motor1

Osiągi Nevery są rzecz jasna wręcz absurdalne, lecz równocześnie model ten waży aż 2150 kg. Oczywiście masa jest jednym z najpoważniejszych problemów samochodów elektrycznych i na razie producenci nie mają na to remedium, przynajmniej mając na uwadze obecną technologię. Być może jednak Rimac zdoła odchudzić Neverę, wykrzesując z niej jeszcze więcej potencjału.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.