Toyota Corolla znów najczęściej kupowanym autem świata. Dalsze pozycje rankingu mogą szokować

Toyota Corolla znów najczęściej kupowanym autem świata. Dalsze pozycje rankingu mogą szokować06.02.2023 14:33
Toyota RAV4
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński

Toyota Corolla od 20 lat jest najpopularniejszym samochodem na świecie, więc nie dziwi kolejne pierwsze miejsce w corocznym rankingu. Zszokować mogą pozycje druga i czwarta.

Pierwsze miejsce Toyoty Corolli, globalnego modelu świetnie ugruntowanego na rynku azjatyckim, amerykańskim i europejskim, raczej nas nie dziwi. Japoński producent sprzedał klientom 1,12 mln egzemplarzy swojego kompaktu. Corolla również w Polsce zdobyła serca klientów, zwłaszcza flotowych i też u nas była najczęściej rejestrowanym modelem.

Jednak już druga pozycja Toyoty RAV4 może być szokiem. Ten kompaktowy SUV stał się drugim najpopularniejszym samochodem na świecie, jednocześnie zostając najpopularniejszym SUV-em. I to pomimo dużego spadku sprzedaży (-13,7 proc.). Do klientów trafiło 871 tys. egzemplarzy RAV4. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że zestawienie przygotowane przez focus2move.com opiera się na liczbie pojazdów zarejestrowanych.

Trzecie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów świata zajmuje Ford Serii F. Niestety nie do końca wiemy, czy w zestawieniu focus2move.com chodzi o popularny lekki model F150 czy też o całą gamę F-Series. Trzeba bowiem wiedzieć, że rodzina F Forda obejmuje także pojazdy większe, czyli F250 i F350, a także półciężarowe, jak F450 oraz ciężarówki z serii 600. Tak czy inaczej Ford sprzedał aż 786 tys. tych aut.

Czwarte miejsce należy do... Tesli Model Y. Blisko 759 tys. tych elektrycznych aut trafiło do klientów na całym świecie. Jeśli rozmawiamy o popularności elektryków, to nie możemy zapominać o tym wyniku. To, że czegoś nie widzimy w Polsce czy nawet w Europie, nie świadczy o tym, że podobnie jest na całym świecie. Warto jeszcze dodać, by podkreślić wynik Tesli, że kolejnym elektrykiem w światowym rankingu z 2022 r. jest BYD Song zajmujący 14. miejsce.

Przyszłość jest teraz, co udowadnia Tesla Model Y, Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Tesla
Przyszłość jest teraz, co udowadnia Tesla Model Y
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Tesla

Potwierdza to także wynik Toyoty Camry – kolejnego modelu japońskiej marki w top 10, którego nie widzimy aż tak często na naszych drogach. Sedan zaprojektowany głównie z myślą o rynku amerykańskim sprzedał się w liczbie blisko 677 tys. egzemplarzy.

Za Toyotą Camry uplasował się kolejny hit wśród SUV-ów, czyli Honda CR-V z wynikiem ponad 564 tys. aut oraz kolejny duży pickup Chevrolet Silverado, sprzedany w liczbie ponad 591 tys. egzemplarzy. W przypadku Silverado mamy jedynie trzy warianty masowe – 1500, 2500 oraz 3500. To mniej więcej odpowiedniki Fordów F150, F250 oraz F350.

Trzy ostatnie pozycje pierwszej dziesiątki to Hyundai Tucson (565 tys.), Toyota Hilux (564 tys.) oraz Ram pick-up (545 tys.). Tym samym Hyundai Tucson jest trzecim najpopularniejszym SUV-em na świecie, a Toyota Hilux najpopularniejszym lekkim pickupem na świecie. Oczywiście pod warunkiem, że nie nazywamy SUV-em Tesli Model Y, którą wielu tak klasyfikuje.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.