Volvo z wtyczką sprzedają się świetnie. O 80 proc. lepiej niż przed rokiem

Volvo z wtyczką sprzedają się świetnie. O 80 proc. lepiej niż przed rokiem27.07.2020 10:04
Mocna hybryda plug-in T8 AWD stanowi udane połączenie z modelem V60.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński

Volvo stopniowo odchodzi od silników diesla na rzecz hybryd plug-in. Jak się okazuje, europejscy klienci szwedzkiej marki bardzo polubili ten rodzaj napędu. W pierwszym półroczu 2020 roku kupili o 80 proc. więcej takich aut niż przed rokiem.

Choć pandemia koronawirusa nie wpłynęła pozytywnie na światowe rynki motoryzacyjne, są segmenty, w których odnotowano spore ożywienie. Przykładem może być Volvo ze swoimi hybrydami plug-in, które w pierwszych 6 miesiącach 2020 roku znalazły 29 918 klientów z Europy. To o około 80 proc. więcej niż przed rokiem.

Niespełna 30 tys. sztuk z całej 123-tysięcznej sprzedaży oznacza, że hybrydy plug-in stanowią już 24 proc. wszystkich współcześnie kupowanych volvo na Starym Kontynencie. To zaskakująco dobry wynik - o 15 proc. lepszy niż w 2019 roku.

Globalnie też nie jest najgorzej - hybrydy plug-in Volvo odpowiadają za 14 proc. sprzedaży, a wynik ten sukcesywnie rośnie. Co ciekawe, najsłabiej jest w Chinach, gdzie tylko 3,2 proc. sprzedawanych volvo to wersje z wtyczką.

Na rynku europejskim największym wzięciem wśród szwedzkich hybryd plug-in cieszą się modele V60 oraz XC40, gdzie klienci coraz chętniej wybierają takie pojazdy zamiast popularnych jeszcze do niedawna diesli. Trzeba jednak przyznać, że w przypadku Volvo nie bardzo mają wybór, gdyż producent ten sukcesywnie odchodzi od silników wysokoprężnych na rzecz elektryfikacji.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.