Test: Volvo XC90 - już wtyczka, czy nadal diesel, ale z prądem?

Volvo XC90 pierwszy raz na rynku pojawiło się w 2002 roku jako pierwszy SUV tej marki. Cztery lata później w 2006 roku auto otrzymało naprawdę delikatny facelifting i od tego momentu sprzedawane było w prawie niezmienionej formie aż do 2016 roku.

Mateusz Żuchowicz

Volvo XC90 - test wideo

Wiele osób pewnie teraz mruczy pod nosem. Do 2016 roku? Przecież ta generacja zakończyła swój żywot w 2014 roku. Oficjalnie tak, ale niewiele osób wie, że przez kolejne dwa lata pierwsza generacja sprzedawana była w Chinach pod nazwą XC Classic. Niestety logistyka związana z produkcją była na tyle droga, że XC Classic dalekie było od taniego samochodu, przez co skazane było na porażkę.

Najnowsze wcielenie XC90 weszło na rynek w 2015 roku, a Volvo na rozwój tego modelu włożyło 11 miliardów dolarów. W tamtych latach blisko 60 państw na całym świecie miało PKB mniejsze niż ta suma.

Tak ogromna inwestycja nie została poniesiona bez powodu, bo stworzenie nowej platformy posłużyło także rozwojowi kolejnych modeli. Można więc powiedzieć, że była to inwestycja w przyszłość.

Co prawda ponad rok temu XC90 przeszło delikatny lifting, ale jeśli nie posiadacie wersji sprzed kuracji odmładzającej i nie znacie na pamięć każdego szczegółu waszego samochodu, to ciężko będzie wam znaleźć różnice, a w przypadku tych, co widują XC90 tylko na ulicy sprawa jest jasna. Nie poznacie modelu po liftingu. Zmieniły się jednak silniki.

Patrząc jednak na aktualny rozwój rynku motoryzacyjnego, Volvo nie mogło poprzestać na wprowadzeniu na rynek miękkiej hybrydy. Musieli dalej wprowadzać zmiany, tak więc aktualnie decydując się na ten model, możecie wybrać miękką hybrydę w połączeniu z dieslem lub benzyną lub odmianę T8, która jest hybrydą plug-in. Sprawdźmy więc który z tych modeli oferuje więcej!

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇