Volvo zwalnia 1300 pracowników. To efekt cięcia kosztów

Volvo zwalnia 1300 pracowników. To efekt cięcia kosztów05.05.2023 14:42
Volvo S60 Recharge
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volvo

Volvo od dłuższego czasu szuka różnych sposobów na redukcję kosztów. Tym razem ofiarą działań marki padli pracownicy. Szwedzki producent wręczy w swojej ojczyźnie wypowiedzenia łącznie 1300 pracownikom.

Kryzys ekonomiczny oraz problemy dotyczące dostaw części, szczególnie półprzewodników, z którymi musiała borykać się branża motoryzacyjna w ciągu ostatnich kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu miesięcy, nadal rzutują na kondycję poszczególnych producentów. O ile wstrzymywanie pracy fabryk nie jest już problemem, cięcia w obliczu rosnących kosztów nadal są w niektórych przypadkach konieczne.

Bardzo dobrym przykładem jest Volvo, które skupia się na swoich planach długoterminowych i mówi o trwającej transformacji. Jej głównymi celami jest optymalizacja kosztów, lepsze i efektywniejsze gospodarowanie zasobami, a także przejście do 2030 roku na produkcję wyłącznie samochodów elektrycznych przy ciągłym zmniejszaniu generowania przez firmę śladu węglowego. Mimo wzrostu sprzedaży w kwietniu o około 10 proc. Szwedzi zmuszeni byli do przeprowadzenia cięć.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volvo XC40 P8 Recharge: pierwszy test pierwszego elektryka Szwedów

W tym przypadku padło na pracowników. W komunikacie wystosowanym 4 maja Volvo podało, że łącznie zwolnionych zostało 1300 pracowników. Na tę liczbę składa się m.in. 1100 osób pracujących w globalnej jednostce operacyjnej marki, których zwolnienia były negocjowane ze związkiem zawodowym. Volvo informuje, że jest to liczba równa 6 proc. całej siły roboczej marki w Szwecji.

Działania mające na celu zmniejszenie kosztów, które rozpoczęliśmy w zeszłym roku, zaczęły przynosić rezultaty w niektórych kluczowych obszarach, takich jak koszty materiałów. Dla nas jednak jasne jest, że musimy zrobić więcej. Przeciwności gospodarcze, rosnące ceny surowców i rosnąca w siłę konkurencja to wyzwania, z którymi nasza branża będzie musiała się jeszcze przez jakiś czas mierzyć.

Jim Rowan

dyrektor generalny Volvo

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.