Volvo EX90 wycenione w Polsce. Kosztuje znacznie więcej niż spalinowy poprzednik

W pełni elektryczne Volvo EX90 debiutuje w polskiej ofercie. Tak, jak można się było spodziewać, nie jest tanie. Cenę częściowo usprawiedliwia jednak topowe wyposażenie.

Volvo EX90Volvo EX90
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volvo
Aleksander Ruciński

Do wyboru jest bowiem tylko jedna, "wszystkomająca" wersja wyposażenia Ultra, którą możemy sparować z dwiema opcjami napędu - Twin Motor i Twin Motor Performance. Niezależnie do decyzji będzie drogo lub drożej. Chętni na EX90 muszą przygotować minimum 479 900 zł.

Na tyle wyceniono odmianę Twin Motor o mocy 408 KM i maksymalnym momencie obrotowym 770 Nm. Ten, za pośrednictwem dwóch silników trafia rzecz jasna na wszystkie koła. Dzięki akumulatorowi o pojemności 110 kWh, na jednym ładowaniu przejedziemy do 585 km. Przyzwoicie wyglądają też osiągi - pierwsza setka pojawi się na liczniku po 5,9 sekundy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mały SUV za 290 tysięcy. Czy technika jest tego warta?

Chętni na więcej muszą dołożyć 20 tys. zł. Za 499 900 zł dostaną wersję Twin Motor Performance, która ma 517 KM mocy i aż 910 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zasięg zgodnie z cyklem WLTP to 580 km, a czas sprintu do setki - 4,9 sekundy. Wszystko to w połączeniu z naprawdę bogatym wyposażeniem. Szczegóły znajdziecie poniżej.

Volvo EX90
Volvo EX90 © Materiały prasowe | Volvo

Volvo EX90 Ultra - wybrane elementy wyposażenia:

  • technologia Safe Space z lidarem,
  • reflektory HD Pixel LED,
  • zestaw audio Bose Premium,
  • elektrycznie regulowane, podgrzewane fotele z masażem,
  • aktywne zawieszenie pneumatyczne,
  • kamera 360 stopni,
  • wyświetlacz HUD,
  • czterostrefowa klimatyzacja,
  • trzy rzędy siedzeń,
  • 21-calowe felgi,
  • multimedia z 14,5-calowym ekranem i stałą łącznością 5G,
  • pełny pakiet systemów wsparcia kierowcy.

Chętni mogą też skorzystać z listy opcji obejmującej lakiery specjalne, system audio Bowers&Wilkins, 22-calowe felgi, wełnianą tapicerkę czy pakiet autonomicznej jazdy. Maksymalnie doposażone EX90 ze wszystkimi opcjami i akcesoriami dostępnymi w konfiguratorze to wydatek w wysokości 577 830 zł.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie