Volvo EX90 wycenione w Polsce. Kosztuje znacznie więcej niż spalinowy poprzednik

W pełni elektryczne Volvo EX90 debiutuje w polskiej ofercie. Tak, jak można się było spodziewać, nie jest tanie. Cenę częściowo usprawiedliwia jednak topowe wyposażenie.

Volvo EX90Volvo EX90
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volvo
Aleksander Ruciński

Do wyboru jest bowiem tylko jedna, "wszystkomająca" wersja wyposażenia Ultra, którą możemy sparować z dwiema opcjami napędu - Twin Motor i Twin Motor Performance. Niezależnie do decyzji będzie drogo lub drożej. Chętni na EX90 muszą przygotować minimum 479 900 zł.

Na tyle wyceniono odmianę Twin Motor o mocy 408 KM i maksymalnym momencie obrotowym 770 Nm. Ten, za pośrednictwem dwóch silników trafia rzecz jasna na wszystkie koła. Dzięki akumulatorowi o pojemności 110 kWh, na jednym ładowaniu przejedziemy do 585 km. Przyzwoicie wyglądają też osiągi - pierwsza setka pojawi się na liczniku po 5,9 sekundy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mały SUV za 290 tysięcy. Czy technika jest tego warta?

Chętni na więcej muszą dołożyć 20 tys. zł. Za 499 900 zł dostaną wersję Twin Motor Performance, która ma 517 KM mocy i aż 910 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zasięg zgodnie z cyklem WLTP to 580 km, a czas sprintu do setki - 4,9 sekundy. Wszystko to w połączeniu z naprawdę bogatym wyposażeniem. Szczegóły znajdziecie poniżej.

Volvo EX90
Volvo EX90 © Materiały prasowe | Volvo

Volvo EX90 Ultra - wybrane elementy wyposażenia:

  • technologia Safe Space z lidarem,
  • reflektory HD Pixel LED,
  • zestaw audio Bose Premium,
  • elektrycznie regulowane, podgrzewane fotele z masażem,
  • aktywne zawieszenie pneumatyczne,
  • kamera 360 stopni,
  • wyświetlacz HUD,
  • czterostrefowa klimatyzacja,
  • trzy rzędy siedzeń,
  • 21-calowe felgi,
  • multimedia z 14,5-calowym ekranem i stałą łącznością 5G,
  • pełny pakiet systemów wsparcia kierowcy.

Chętni mogą też skorzystać z listy opcji obejmującej lakiery specjalne, system audio Bowers&Wilkins, 22-calowe felgi, wełnianą tapicerkę czy pakiet autonomicznej jazdy. Maksymalnie doposażone EX90 ze wszystkimi opcjami i akcesoriami dostępnymi w konfiguratorze to wydatek w wysokości 577 830 zł.

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟