Ampere oficjalnie zaprezentowane. Czym jest nowa spółka Renault?

Zapowiadana od wielu miesięcy nowa firma podlegająca pod Renault nareszcie została ukazana światu. Czym dokładnie jest Ampere i w jakich sferach będzie działać?

Renault Captur E-Tech 145 Full HybridRenault Captur E-Tech 145 Full Hybrid
Źródło zdjęć: © Autokult | Błażej Buliński
Kamil Niewiński

"Renaulution", czyli bardzo rozbudowany plan Renault na restrukturyzację i zmianę swojego sposobu działania, znajduje się obecnie w trzeciej fazie. Jej ucieleśnieniem, jak przyznaje sama marka, jest najświeższa prezentacja Ampere. To nowa firma wydzielona spod Renault, na której spoczywa spora odpowiedzialność.

Według Renault, Ampere jest "pierwszym europejskim pure playerem", który skupia się wyłącznie na produkcji samochodów elektrycznych oraz tworzeniu oprogramowania do nich. Jej celem ma być osiągnięcie pozycji lidera na europejskim rynku aut elektrycznych, prezentując przede wszystkim innowacyjność, elastyczność i bardziej przekrojowy plan działania. Innymi słowy - ma to być prawdziwy powiew świeżości.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Renault Clio kontra Opel Corsa - Starcie mieszczuchów

Zaprezentowane zostało oficjalne logo Ampere. Bazuje ono na rombie, co od razu pokazuje powiązania z Renault. Sam romb składa się w kilku jeszcze mniejszych rombów - ma to symbolizować różne zespoły, które są skupione na konkretnych specjalnościach.

Logo Ampere
Logo Ampere © Materiały prasowe | Grupa Renault

Dyrektorem generalnym nowego tworu, którego działanie zostało zainaugurowane 1 listopada 2023 r., został Josep-Maria Recasens. Więcej o samej firmie mamy zaś dowiedzieć się 15 listopada, kiedy to odbędzie się organizowany przez Renault Dzień Rynku Kapitałowego.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie