Apple nie zrobi auta na prąd. Zaprzepaścili 10 lat pracy

Dekadę temu Apple ogłosiło jeden z najambitniejszych projektów w swojej historii i ostro zabrało się do roboty. Niestety projekt nie wypalił. Po latach wysiłków amerykański gigant postanowił odpuścić.

Jedna z autorskich wizualizacji potencjalnego samochodu AppleJedna z autorskich wizualizacji potencjalnego samochodu Apple
Źródło zdjęć: © Yanko Design

Bloomberg, powołując się na wewnętrzne źródła w Apple, informuje o porzuceniu planów stworzenia samochodu elektrycznego. Decyzja, którą ogłoszono pracownikom we wtorek 27 lutego, była niemałym zaskoczeniem nie tylko dla branży, ale i osób pracujących przy projekcie.

O jego zakończeniu poinformował sam dyrektor operacyjny, Jeff Williams oraz wiceprezes Apple, Kevin Lynch. Jak informuje Bloomberg, kierownictwo wyjaśniło, że firma kieruje swe wysiłki w stronę sztucznej inteligencji, która obecnie jest postrzegana jako priorytet.

Na razie nie wiadomo, czy 2 tys. osób zatrudnionych przy samochodowym projekcie Apple znajdzie zajęcie w innych dywizjach. Tym bardziej, że wiele z nich było specjalistami stricte w dziedzinie motoryzacji.

Firma jak na razie odmawia jednak komentarza w sprawie i nie udziela bardziej szczegółowych wyjaśnień.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy